اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

پژوهش بدون عمل در دانشگاه‌ها دیگر جوابگو نیست

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر در دانشگاه فقط به پژوهش صرف بپردازیم، دیگر جوابگوی نیازهای روز جامعه نخواهیم بود.

پژوهش بدون عمل در دانشگاه‌ها دیگر جوابگو نیست

محمد رضا آهنچیان مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهارداشت: نظام سطح‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کشور شامل 5 حوزه بوده است و دانشگاه از عناصر مختلفی از جمله موضوعات فرهنگی، اجتماعی، دانشجویی، روابط بین‌المللی و آموزش و پژوهش تشکیل شده است. 

آهنچیان توضیح داد: ‌یکی از این حوزه‌های رتبه بندی و سطح بندی دانشگاه ها، موضوع پژوهش است که اخیرا هم مقوله پژوهش در دانشگاه حتی بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بنابراین، در رتبه بندی دانشگاه‌ها از قبل موضوع پژوهش در نظر گرفته شده بود و در چند سال اخیر نگاه ها در این زمینه کمی عمیق تر شده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اثبات شده که اگر در دانشگاه فقط به مقوله پژوهش صرف بپردازیم دیگر جوابگوی نیازهای روز جامعه و دانشگاه نخواهیم بود، از این رو تاکید بر پژوهش مساله محور با تمرکز بر حل نیازهای روز در کنار نگاه قبلی به پژوهش مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول