اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

احزاب اعتراض‌ها و نقدها را به سمت سازنده شدن هدایت کنند

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: احزاب و گروه‌ها در زمینه اعتراضات مردمی نسبت به افزایش قیمت بنزین، می‌توانند با اقدامات منطقی و سنجیده نظرات اصلاحی یا انتقادی را به سمت سازنده شدن هدایت کنند.

احزاب اعتراض‌ها و نقدها را به سمت سازنده شدن هدایت کنند

عباس سلیمی نمین کارشناس مسائل سیاسی،‌ در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به افزایش قیمت بنزین،‌ اظهار داشت: اصل طرح و ضرورت آن برای همه کارشناسان اثبات شده بود، اما در نحوه اجرا نظرات متعددی وجود داشت. ای کاش دولت از این نظرات متعدد مطلع می‌شد و برای تقویت این امر بسیار اساسی، تلاش می‌کرد.

وی ادامه داد:‌ دولت‌ها باید بتوانند اقدامات کلانی صورت دهند؛ یکی از شاخص‌های مدیریت این است که بتواند ریسک‌های بزرگ کرده و کارهایی را که روی زمین مانده را انجام دهد. یکی از بحث‌هایی که روی زمین مانده بود و  حتی نمایندگان مجلس سنوات گذشته حاضر نبودند تا مسئولیت افزایش قیمت بنزین را بپذیرند که اگر آنها این مسئولیت را پیش از این برعهده می‌گرفتند، امروز شاهد قاچاق سوخت و حتی افزایش یکباره قیمت بنزین نبودیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دولت می‌توانست در اجرای طرح افزایش قیمت بنزین به نظرات کارشناسان توجه کند و البته هم اکنون می‌تواند نواقص و ایرادات لازم را برطرف کند.

وی ادامه داد:‌ توجه دولت به نظرات کارشناسان امری ضروری است، اما دولت به کارشناسان همرو، همراه و هم فکر خود هم توجه نکرد و بخشی از انتقاداتی که امروز مطرح می‌شود، حکایت از این دارد که برخی از اقتصاد دانان هم فکر با دولت هم در این زمینه از تصمیماتی دولت بی‌اطلاع بودند.

سلیمی نمین با اشاره به اعتراضات مردم نسبت به افزایش قیمت بنزین گفت: در این زمینه قطعا احزاب و گروه ها می‌توانند با  اقدامات منطقی و سنجیده نظرات اصلاحی یا انتقادی را به سمت سازنده شدن هدایت کنند.

وی ادامه داد:‌ متأسفانه برخی از احزاب و گروه‌ها در چنین مواقعی و زمانی که تصمیمی با اعتراضات اجتماعی صورت می‌گیرد، خود را کنار می‌کشند و حاضر نیستند در این موضوع به میدان بیایند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:‌ گروه هایی که پشتیبان دولت بودند و احزابی که دولت را روی کار آوردند،‌ باید به میدان بیایند و به سمت برگزاری همایش و سمینارهایی سوق یابند و مطالبی را در رسانه ها مطرح کنند و بازگوکننده نظرات جامعه باشد. همچین در این زمینه نظرات جامعه را نمایندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی طبیعی است که اشرار از این موقعیت سوءاستفاده کنند و کارهایی را انجام دهند که شرارت شان را در آن محقق کنند.

سلیمی نمین اظهار داشت:‌ احزاب و گروه‌ها می‌توانند نظرات درست را مبنی بر اینکه طرح دولت می‌تواند جامع‌تر و اطیمنان‌بخش‌تر برای جامعه باشد را به واسطه نظرات کارشناسی برای مردم مطرح کند تا جامعه احساس کند نقطه نظرات‌شان در این امر محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان اصلاح مرحله ای قیمت بنزین مانع اعتراض مردم می شد، خواستار پیگیری این موضوع شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول