اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تشکیل ۲۹۶ هزار پرونده تفکیکی برای جلوگیری از زمین‌خواری در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان‌شرقی با اشاره بر اینکه بیش از ۲۹۶ هزار پرونده تفکیکی برای جلوگیری از زمین‌خواری تشکیل شده است، گفت: صدور ۱۵۵۰ پاسخ استعلامات و ثبت بیش از ۱۵۶۰ هزار برگ معامله، از دیگر فعالیت‌های این چند سال خدمت بنده بوده است.

تشکیل ۲۹۶ هزار پرونده تفکیکی برای جلوگیری از زمین‌خواری در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کاظم به‌پائی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: امروز مراسمی است که یک نفر با تمام دلبستگی‌های خود به کار و استان باید تودیع شود زیرا هر آمدی یک رفتنی هم دارد. 

وی در تشریح عملکرد ۹ ساله حضور خود در استان آذربایجان‌شرقی گفت: قوه قضائیه یکی از پشتوانه‌های ماست که توانستیم با حمایت آنها، شوراهای مختلف را تشکیل دهیم و اگر این حمایت‌های قضائی و استان نبود، نمی‌توانستیم به این رتبه‌های فعلی برسیم. 

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان خاطرنشان ساخت: آقای سعادتیان در استان زحمات زیادی کشیده است زیرا در مقطعی بودیم که از ثبت سنتی به ثبت نوین می‌رفتیم و در آن دوران روزانه 3 هزار بار مراجعه داشتیم ولی با حمایت‌های استانی و بسترسازی‌های لازم برای الکترونیکی ساختن انجام گرفت. 

وی ابراز کرد: توانستیم نواحی پنج‌گانه در این مدت را از روی کاغذ به مرحله اجرا در آورده و از مرکزیت تفکیک کرده و در شرق و غرب تبریز دایر کنیم و الحمدالله مرکزیت تبریز کارهای بسیار خوبی در رابطه با آرشیو الکترونیکی داشته است که با اعتبارات ملی انجام گرفته است. 

به‌پائی تصریح کرد: ۴۰ هزار آرشیو داشته‌ایم که بیش از ۱۳ هزار بارگذاری کردیم، اگر اعتبارات لازم داده شده و همه بارگذاری‌های برگی انجام گیرد، می‌توان به یک استان تمام الکترونیکی رسید.

وی گفت: صدور اسناد مالکیت در منابع طبیعی و اراضی ملی داشتیم که توانستیم به ۴۰ هزار مسکن مهر سند مالکیت دهیم که رتبه اول را در این خصوص داریم. 

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان با اشاره بر به‌روز کردن پرونده‌های هیات نظارت بیان داشت: ۷ هزار و ۳۲۹ فقره پرونده طرح شده را با اجرای دو جلسه دادگاه بدوی و هیات نظارت رسیدگی کرده‌ایم. 

وی با بیان اینکه 3 هزار و ۱۳۳ فقره پرونده دادگاه سردفتران تشکیل شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه استان ما قطب اقتصادی است، از این‌رو خواستیم تا دفترهای رسمی اسناد و ازدواج  به صورت کانون شوند که با حمایت استانی کانون سردفتران شکل گرفت و دومین بار انتخابات آن نیز برگزار شد.

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان متذکر شد: کانون ازدواج استان را نیز به صورت مستقل تاسیس خواهد شد. 

به‌پائی متذکر شد: درآمد حاصل از استان که با توان همکاران به صورت شبانه‌روز کسب شده، در حدود ۴ بیلیون درآمد ثبتی بوده که به خزانه دولت واریز شده است. 

وی ادامه داد: ۲۴ بیلیون معوقه بانکی در تمام شهرستان خصوصا اجرای اسناد رسمی مطالبه و وصول کرده‌ایم و به خزانه دولت برگشت داده‌ایم. 

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان خاطرنشان کرد: در خصوص تشکیل اجرای اسناد رسمی، ۸۳ هزار پرونده تشکیل شده و ۱۰۰ هزار مختومه شده است. 

وی با اشاره بر اینکه بیش از ۲۹۶ هزار پرونده برای جلوگیری از زمین‌خواری تشکیل شده است، گفت: صدور یک‌هزار و ۵۵۰ پاسخ استعلامات و ثبت بیش از یک‌هزار و ۵۶۰ هزار برگ معامله، از دیگر فعالیت‌های این چند سال می‌باشد. 

به‌پائی اذعان داشت: ۶ هزار و ۷۰۷ سند کاداستر داریم به طوریکه بخش‌هایی مانند فرودگاه تبریز، زندان تبریز و ورزشگاه یادگار امام بیش از ۵۰ سال بود که سند نداشتند و به دنبال سند هم نبودند ولی به همت حمایت‌های قضایی به همه آنها سند دادیم تا از هرگونه تعارض و تداخل و زمین‌خواری جلوگیری شود. 

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان تصریح کرد: ما علاوه بر وظیفه ذاتی یک وظیفه ملی در استان نیز داریم تا به یک عدد بهتر برسیم.  

وی تاکید کرد: قبلا اداره اجرایی با ۴ نفر مدیریت می‌شد الان با ۳۰ نفر این قانون را اجرایی می‌کنند.  

به‌پائی در خصوص ثبت شرکت‌ها توصیح داد: با پیگیری مسوولان رده بالا، توانستیم ۲۳ واحد ثبتی به مرکزیت تبریز بیاوریم و با ۳۵ کارمند خدمات ثبت شرکت ارائه دهیم. 

وی اضافه کرد: دفتر اسناد رسمی دستی نیست و به همت سازمان و قوه قضائیه دولت الکترونیک با ۷۴ هزار خدمت به صورت الکترونیکی هستند. 

به‌پائی یادآور شد: اولین دکل ۳۰ متری در جلفا با خطای کمتر از یک میلی‌متر نصب کردیم که فعالیت کاداستری می‌کند. 

وی، تعامل سازمان اسناد با سایر دستگاه‌های دولتی و خصوصی را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای ۵۰۰ نفر از سرمایه‌گذاران جلسه ثبت شرکت‌ها گذاشته‌ایم و الان در خود استان پروانه فعالیت حقوقی صادر می‌شود. 

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان ابراز کرد: حدود یک میلیارد تومان برای ساخت ساختمان اسناد در شرق تبریز اعتبار کسب کردیم همچنین ساخت ساختمان در شهرستان‌های اولویت‌دار نیز اعتباراتی داریم. 

به‌پائی در پایان ابراز کرد: به خاطر حجب و حیا و اولین بودن استان چیزی نخواستیم ولی همیشه حق گرفتنی است و ما نیز حقمان را گرفته‌ایم و در ۲۲ بهمن ماه نیز شمال تبریز افتتاح خواهد شد. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول