اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نیمی از حجم مخازن آب کشور خالی است

وزیر نیرو گفت: با توجه به حجم حدود ۵۰ میلیارد مترمکعبی مخازن ساخته شده در کشور، در حال حاضر نزدیک به ۲۴ میلیارد مترمکعب از حجم مخازن آب خالی است.

نیمی از حجم مخازن آب کشور خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز در جریان سفر به شهرستان گرمسار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کاروان پویش «الف-ب-ایران» امروز به سمنان به‌عنوان هفتمین استان رسید.

وی افزود: پست ۴۰۰ کیلوولت ایوانکی امروز با سرمایه‌گذاری ۸۶ میلیارد تومان افتتاح شد و طرح آبرسانی به ۲۰ روستا با جمعیت بیش از چهار هزار نفر نیز امروز بهره‌برداری می‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی فاز نهایی پروژه آب‌رسانی به ۱۱ روستای دیگر شهرستان‌های آرادان و گرمسار با جمعیت سه هزار و ۶۰۰ نفر آغاز می‌شود.

اردکانیان گفت: در استان سمنان ۱۱۱ پروژه آب، برق و فاضلاب با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی حدود ۵۵ درصد در حال اجراست و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم تعداد قابل توجهی از این طرح‌ها مطابق برنامه به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به تعداد طرح‌های پویش «الف-ب-ایران» در کشور، افزود: تا پایان سال ۲۲۷ طرح بزرگ آب و برق با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در کنار سایر طرح‌های این بخش در ۳۱ استان کشور بهره‌برداری می‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد: بهره‌برداری از سدهای مخزنی، شبکه‌های آبیاری زهکشی، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، نیروگاه‌های تجدیدپذیر و وارد مدار شدن بیش از سه هزار مگاوات نیروگاه‌های حرارتی که به ظرفیت کشور اضافه خواهد شد، ازجمله این طرح‌ها محسوب می‌شود.

اردکانیان بیان کرد: تاکنون در استان‌های تهران، قم، آذربایجان غربی، ایلام، یزد، کرمان و سمنان طرح‌هایی در قالب پویش «الف-ب-ایران» به بهره‌برداری رسیده است و امیدواریم بتوانیم طبق برنامه در سایر استان‌های نیز طرح‌ها را افتتاح کنیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی یعنی اول مهرماه تاکنون حدود ۲۵ میلی‌متر بارندگی در کشور صورت گرفت که نسبت به دوره بلندمت ۳۵ ساله یک تا دو درصد بیشتر و نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد کمتر است.

وزیر نیرو با توجه به وضع مخازن آبی موجود در کشور اظهار کرد: با توجه به حجم حدود ۵۰ میلیارد مترمکعبی مخازن ساخته شده در کشور، در حال حاضر نزدیک به ۲۴ میلیارد مترمکعب از حجم مخازن آب خالی است که پذیرای سیلاب‌هایی هستیم که به شکل ملایم و منظم و کم خسارت دریافت شوند تا نوید سالی پربرکت را همراه با امنیت و آرامش را برای مردم داشته باشیم. 

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول