اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  غرب از نگاه غرب

گوگل و گردآوری سوابق پزشکی میلیون ها آمریکایی

دیگر هیچ کدام از داده ها و اطلاعات شخصی شما ایمن نیست. غول های فناوری و دولت دست در دست هم در پی کسب این اطمینان هستند که تا جزئی ترین اطلاعات مربوط به شما پیوسته ذخیره می شود و هر وقت که بخواهند در دسترس آنها قرار دارد.

گوگل و گردآوری سوابق پزشکی میلیون ها آمریکایی

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: دیگر هیچ کدام از داده ها و اطلاعات شخصی شما ایمن نیست. غول های فناوری و دولت دست در دست هم در پی کسب این اطمینان هستند که تا جزئی ترین اطلاعات مربوط به شما  پیوسته ذخیره می شود و هر وقت که بخواهند در دسترس آنها قرار دارد.
وال استریت جورنال اخباری را در این باره منتشر کرده که گوگل در حال اجرای یک پروژه محرمانه و تمامیت گرایانه موسوم به «پروژه نایتینگل» برای جمع آوری مخفیانه  سوابق پزشکی میلیون ها آمریکایی در سطح 21 ایالت آمریکاست. این نشریه هشدار می دهد «این غول موتورجستجو در حال گردآوری سوابق پزشکی از مراکز  مربوطه در 21 ایالت و حتی بدون آگاهی بیماران است.»
دولت و غول های فناوری دیگر حتی تظاهر هم نمی کنند که برای تخلف از حقوق انسانی اولیه شما به رضایت شما احتیاج دارند. آن طور که وال استریت جورنال می نویسد: «به گفته افراد آشنا با این موضوع و اسناد داخلی، گوگل در همکاری با یکی از بزرگ ترین سیستم های مراقبت درمانی کشور، در حال اجرای پروژه ای محرمانه برای گردآوری و استفاده از داده های پزشکی شخصی میلیون ها آمریکایی در سطح 21 ایالت است. داده هایی که در پروژه نایتینگل ذخیره می شود از جمله شامل نتایج آزمایش ها، معاینات و تشخیص های پزشکی و سوابق بیمارستانی است که با پیشینه پزشکی کامل اسامی و تاریخ تولد بیماران کامل می شود. به هیچ کدام از بیماران و پزشکان در این مورد اطلاعی داده نشده است. به گفته یکی از افراد آشنا با این موضوع دست کم 150 کارمند گوگل پیشتر به بخش عده ای از داده های دهه ها میلیون بیمار دسترسی پیدا کرده اند.»
مایک آدامز از نچرال نیوز به نکته جالبی در این مورد اشاره کرده و می نویسد: «معنای این کار این است که همان غول فناوری شروری که در حال حاضر وبسایت های مربوط به سلامت طبیعی و دسترسی جامعه به اطلاعات مرتبط با سلامتی را کنترل می کند، در حال قرار دادن خود در جایگاهی است که از امراض گسترده ای سود ببرد که عاملان آنها هیچ گونه دسترسی به اطلاعات قابل اعتماد پیرامون درمان های طبیعی و تغذیه ای ندارند.»
گوگل و شرکت های بزرگ فناوری در حال ادغام با کارتل های دارویی و دولت  هستند تا با دسیسه چینی، مردم آمریکا را به منظور به حداکثر رساندن سودهای شرکتی و در جریان نگه داشتن پول های لابی گری به سمت «مقامات منتخب»، تا جایی که می توانند بیمار نگه دارند. البته فناوری هوش مصنوعی گوگل برای هدف قرار دادن افرادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که به منظور تضمین سودهای آتی گوگل و شرکت های بزرگ داروسازی، داروها و رویه های درمانی بسیار سودآوری به آنها توصیه می شود.
وال استریت جورنال می نویسد: «گوگل در این راستا از این داده ها از جمله برای طراحی نرم افزار جدیدی استفاده می کند که بر پایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قرار دارد تا به هر بیمار تغییراتی را در شیوه های درمانی آنها پیشنهاد کند. اسناد نشان می دهند که  کارکنان آلفابتیک اینک، شرکت مادر گوگل به اطلاعات بیماران از جمله کارکنان «گوگل برین» که یک واحد علوم تحقیقاتی است دسترسی پیدا کرده اند.»
با ادغام شرکت های بزرگ داروسازی، غول های فناوری و دولت، آمریکا اکنون  به یک دولت پلیسی جرج اورولی تبدیل شده است، بی آنکه کمترین اعتراضی را از سوی بردگان آن نیز شاهد باشیم. مادامی که گوشی های آیفون های جدیدتر و گران قیمت تری به بازار می آیند، توده ها بی آنکه کمترین تشویشی از این بابت داشته باشند، شتابان به سمت حاکمیتی تمامیت گرا به پیش می روند.
نویسنده: مک سالوو ( Mac Slavo) از نویسندگان سایت
منبع:  https://www.shtfplan.com/headline-news/googles-orwellian-project-gather-health-records-of-millions-of-americans_11122019

انتهای پیام. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول