اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مطالبه حق مردم ولی تخریب و آشوب نه

امام‌جمعه اردکان بابیان اینکه کسانی که از اغتشاش و آشوب حمایت می‌کنند دلسوز و دوست مردم نیستند، گفت: هر کس اعتراض و مطالبه‌ای دارد باید از مراجع قانونی پیگیری کند.

مطالبه حق مردم ولی تخریب و آشوب نه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر شب گذشته در جمع مردم با اشاره به موضوع تغییر قیمت بنزین، حواشی و حوادث پیش‌آمده در بعضی از نقاط کشور گفت: مردم از این تصمیم ناراحت هستند و حق اعتراض هم دارند اما حقی برای تخریب و ایجاد آشوب وجود ندارد.

وی بابیان اینکه یک نشانه جامعه بافرهنگ این است که هر نوع مطالبه‌ای را قانونی پیگیر می‌شوند، افزود: هر کس اعتراض و مطالبه‌ای دارد باید از مراجع قانونی پیگیری کند نه از راه ایجاد ناامنی و ضرر زدن به جان و مال مردم و بیت‌المال، بیشترین تأکید رهبر معظم انقلاب هم این بوده و هست.

امام‌جمعه اردکان گفت: تقریباً همه اتفاق نظر دارند که در انجام این تصمیم سلیقه و مدیریت کافی اعمال نشده است، اگر مثلاً یک هفته قبل اطلاع‌رسانی می‌شد تا جامعه آماده شود یا مسؤولین زودتر در جریان قرار می‌گرفتند و یا ابتدا مبلغ مابه‌التفاوت به‌حساب مردم ریخته می‌شد و تدابیر دیگر، این‌همه تبعات نداشت و این تجربه‌ای برای آینده می‌شود.

وی اظهار داشت: حالا هم مسؤولین باید به‌گونه‌ای این طرح را مدیریت یا اصلاح نمایند که کمترین آسیب به مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد وارد شود، نگرانی مردم بیشتر در مورد تأثیر این افزایش قیمت بر بقیه امور و قیمت‌هاست که اینجا وظیفه مسؤولین بسیار حساس و سنگین است و قول نظارت کافی هم داده‌اند.

شاکر با اشاره به اینکه امنیت مانند سلامت و عافیت از برترین نعمات است که تا از بین نرود قدر و قیمتش دانسته نمی‌شود، گفت: مقام معظم رهبری هم تأکید نمودند که؛ ناامنی بالاترین مصیبت‌هاست و اگر امنیت آسیب دید همه متضرر می‌شوند و تر و خشک باهم می‌سوزند، کسانی که از اغتشاش و آشوب حمایت می‌کنند دلسوز و دوست نیستند و بر هم زنندگان امنیت در میدان دشمن بازی می‌کنند.

وی افزود: بنا بر فرمایش امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام: " الراضی بفعل قوم کالداخل فیه معهم " هر کس به کار گروهی راضی باشد در آن کار شریک است و ما باید مواظب باشیم که شریک نباشیم، بعضی‌ها به‌گونه‌ای حرف می‌زنند که گویا بدشان نمی‌آید مملکت را آشوب و آتش فرابگیرد این یک نوع مریضی است که برخی به درد و گرفتاری دیگران خوشحال شوند الآن عده‌ای داغدار شدند و برخی ضررهای مالی فراوانی دیده‌اند اگر کسی به این‌ها خوشحال باشد این یک نوع مریضی است و باید تلاش کند و از خدا بخواهد شفا یابد.

امام‌جمعه اردکان در پایان اظهار داشت: از مردم عزیز اردکان سپاسگزارم که بصیرت و آگاهی خود را نشان داده‌اند و الحمدلله مشکلی پیش نیامده و دقت کنیم اگر کسانی حتی حرف مطالبه از طریق ناامنی و ایجاد آسیب می‌زنند همراهی نکنند و برخورد نمایند یا به مراجع ذی‌صلاح اطلاع دهند، انشاء الله خداوند با اتحاد و همدلی ملت و مسؤولین الطاف خود را هر چه بیشتر بر ما نازل فرماید و از این شرایط دشوار هم به‌خوبی عبور نماییم.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول