اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کشت زعفران در ۱۷ هکتار از اراضی دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: ۱۷ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت زعفران اختصاص یافت.

کشت زعفران در ۱۷ هکتار از اراضی دامغان

سیدمحسن طباطبائیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دامغان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید زعفران در شهرستان دامغان افزایش یابد.

به گفته وی، شرایط آب و هوایی مناسب و رسیدگی بهتر کشاورزان زمینه افزایش تولید محصول زعفران را فراهم کرده و پیش‌بینی می‌شود امسال از هر هکتار زمین چهار تا پنج کیلوگرم زعفران برداشت شود که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به ویژگی‌های مهم کشت زعفران در این منطقه افزود: زعفران نیاز آبی فوق‌العاده کمی دارد و زمینه مناسبی برای اشتغال فراهم کرده است.

طباطبائیان با بیان اینکه محصول زعفران برای صادرات بسیار محصول مهمی به شمار می‌رود، افزود: این محصول دارای ارزش‌افزوده بالایی بوده و درآمدزایی بالایی دارد.

وی تصریح کرد: زعفران به سبب مزایای بی‌شماری که دارد به‌عنوان کشت مقرون‌به‌صرفه شناخته‌شده و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیز است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان به برخی ویژگی‌های محصول زعفران برای سلامت نیز اشاره کرد و گفت: زعفران موجب افزایش ایمنی بدن، افزایش گردش خون، محافظت از سلامت قلب، کنترل دیابت و کاهش اضطراب می‌شود.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول