اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

خلق موسیقی با موج دست ممکن شد

محققان انگلیسی و هنگ کنگی با همکاری هم نوعی دستبند ابداع کرده اند که با درک حرکات دست در هوا قادر است این حرکات را به مضامین دیجیتال مبدل کرده و موسیقی خلق کند.

خلق موسیقی با موج دست ممکن شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، دستبند کنترل کننده گریپ بیتس یک نوار است که به دور دست بسته می شود و مجهز به 32 حسگر فشار و کنترل کننده امواجی است که با حرکات دست در هوا ایجاد می شوند.

 

از این طریق می توان با تکان دادن دست در هوا نحوه نواختن پیانو یا طبل یا هر آلت موسیقی دیگری را تقلید کرد و سپس این حرکات توسط حسگرها درک شده و به موسیقی مبدل می شوند.

دریافت و ذخیره سازی موسیقی که بدین شکل تولید شده از طریق گوشی های هوشمند، تبلت یا رایانه ممکن است. زیرا دستبند یادشده از طریق بلوتوث به گوشی، تبلت یا رایانه متصل می شود. این محصول با برخی اپلیکیشن های تولید موسیقی مانند Garageband، Logic Pro  و Ableton نیز سازگاری دارد.

گریپ بیتس برای درک 32 سطح فشار و نیز حرکات دست و انگشتان در نه محور طراحی شده و از آن می توان برای تولید انواع موسیقی استفاده کرد. یک حلقه ال ای دی نیز برای دریافت بازخوردهای بصری در نظر گرفته شده است. محصول یادشده برای استفاده مشترک و همزمان چهار نفر نیز قابل استفاده است. قیمت این محصول که در می سال ۲۰۲۰ به بازار می آِید ۹۹ دلار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول