اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

انتقاد امام جمعه برازجان از پدیده زمین خواری و تصرف غاصبانه اراضی

امام جمعه برازجان گفت: پدیده زمین خواری و تصرف غاصبانه یکی از معضلات استان و شهرستان دشتستان است.

انتقاد امام جمعه برازجان از پدیده زمین خواری و تصرف غاصبانه اراضی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان با تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: یکی از معضلات استان و شهرستان دشتستان پدیده زمین خواری و تصرف غاصبانه زمین‌های ملی، محیط زیست، منابع طبیعی و همچنین تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی است.

امام جمعه برازجان افزود: در مرحله اول وظیفه مسؤولین و دستگاه‌های مربوطه پیشگیری می‌باشد که هزینه کمتری دارد و در مرحله دوم برخورد قاطع قضایی با کسانی که به زمین‌های ملی و به ویژه حریم رودخانه‌ها و خارج از محدوده تجاوز می‌کنند و به دیگران واگذار می‌کنند.

مصلح با گرامیداشت هفته کتاب خاطرنشان کرد: باید انس با کتاب در میان همه اقشار جامعه احیا شود و کتابخوانی باید یک سیره و سنت رایج بین مردم باشد و مانند رهبر عزیزمان خرید کتاب و کتابخوانی را جزو سبد خانوار و سبک زندگی خود و خانواده خود قرار دهیم.

خطیب جمعه برازجان خاطرنشان کرد:  به فضل الهی به همت ستاد نماز جمعه به زودی مسجد جامع اهل بیت(مصلی جمعه) با تجهیز کتاب‌های علمی و مذهبی به عنوان کتابخانه‌های عمومی و محل مطالعه به روی عموم مردم به ویژه جوانان علاقمند باز خواهد شد.

مصلح با اشاره به پیش رو بودن هفته بسیج  ضمن تبریک این هفته گفت: خصوصیات بسیج باید همواره مورد توجه باشد و به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود؛ خدا محوری، ولایت مداری، حق گرایی، تکلیف محوری، ایثارگری، بصیرت دینی، دشمن شناسی، جریان شناسی، مدیریت جهادی حضور مستمر در صحنه از خصوصیات بسیج است.

خطیب جمعه برازجان با ذکر  بسیج  در نگاه فرمانده کل قوا بیان داشت: بسیج برای نظام، انقلاب، و کشور مایه امید و اعتماد و برای بدخواها، دشمنان و کینه ورزان مایه بیم و هراس است.

مصلح گفت: بسیج مایه عظمت کشور و نظام است چون بسیج یعنی حضور متن مردم در عرصه فعالیت‌های اساسی کشور است که امام خمینی(ره) فرمودند بسیج لشکر مخلص خداست.

وی با تقدیر از قوه قضاییه و  آیت الله رئیسی در مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: امیدواریم با قدرت و قاطعیت و صلابت بیشتر و بدون توجه به دو قطبی سازی‌های کاذب و حاشیه سازی‌ها با مبارزه بی امان و مستمر برای ریشه کنی فساد و در هر سطح و جایگاه و شرایط بهتری را برای تحقق عدالت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی فراهم و موجبات اعتماد آفرینی بیشتر مردم انقلابی و صبور ایران اسلامی را فراهم آورد.

مصلح با تقدیر بابت راه اندازی سایت شهید مسعود  علی محمدی( فردو ) در راستای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی که پس از ۵ سال تعطیلی به چرخه غنی سازی هسته باز گشته است گفت: گام چهارم اگر چه موجبات احیای این سایت راهبردی می‌شود اما برای باز دارندگی دشمن بد عهد کافی نیست، بلکه باید اقدامات بیشتری از جمله کاهش نظارت و بازرسی فنی سازی تا ۲۰ درصد انجام گیرد.

خطیب جمعه برازجان در ادامه افزود: مسوؤلان باید توجه داشته باشند صبر راهبردی هم حدی دارد به انتظار نگه داشتن کشور و چشم دوختن به بد عهدی‌های دروغین دشمن رکود و توقف اقتصاد و تولید را در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول