اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

روحیه و تفکر بسیجی، راه نجات و پیشرفت کشور است

امام جمعه کرمان گفت: روحیه و تفکر بسیجی در بخش‌های زیادی از کشور خالی است و راه نجات و پیشرفت کشور همین روحیه و تفکر است.

روحیه و تفکر بسیجی، راه نجات و پیشرفت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان اظهار داشت: شهوت‌ها و میل‌ها قوه‌ای است که این میل را خداوند در انسان قرار داد تا از آن درست استفاده کنیم و گرایش‌هایی که ما را از حق و عدالت خارج کند و گرایش جناحی نابه‌جا در حوزه‌های مختلف می‌تواند تبدیل به یک واقعیتی شود که یکی از مجازات‌های ما در قیامت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه جهل‌ها و تعصبات بی‌جا در قوه وهمیه ریشه دارد، عنوان کرد: خیلی از گناه و رفتارها ریشه آن به نادانی و جهل برمی‌گردد.

وی با اشاره به بزرگداشت شخصیت علامه طباطبایی و جعفری دو شخصیت برجسته عالم علم و تربیت بیان داشت: این دو عالم دینی شاگردان فراوانی به حوزه علمیه تقدیم کردند و تکریم این شخصیت‌ها به معنای تکریم علم و دانش و رعایت جهاد و تقوا است.

علیدادی‌سلیمانی به آغاز هفته بسیج اشاره و اظهار کرد: اصل و ماهیت تشکیل بسیج در حساس‌ترین دوران انقلاب یعنی جنگ تحمیلی بود که از همان روز اول در کنار نیروهای مسلح بودند.

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه روحیه و تفکر بسیجی در خیلی از بخش‌های کشور خالی است و راه نجات و پیشرفت کشور همین روحیه و تفکر است، ادامه داد: مردم و مسؤولان باید با معیارهای بسیجی یعنی بیشترین خدمت با کمترین امکانات را الگو و محور کارهای خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی یعنی در آن رده‌های مختلف جایگاه ویژه قائل می‌شوند و افرادی که از خط ویژه عبور کنند در تفکر بسیجی راه ندارند، تصریح کرد: در هفته بسیج باید گفتمان اجرای تفکر بسیجی در همه بخش‌های کشور راه‌اندازی و اجرایی شود.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه رمز پیروزی جامعه در هفته وحدت نهفته است، گفت: ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) دو جریان مهم رسالت و نبوت و امامت و ولایت را برای هدایت بشر به عهده گرفت.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: یاران پیامبر اکرم (ص) دارای شخصیتی محکم و قوی هستند که در مقابل دشمن نفوذناپذیر و اهل ایثار و فداکاری هستند.

انتهای پیام/3388/ق/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول