اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تولیدات معادن سنگ تزئینی کردستان خریدار ندارد و باید حمایت شوند

عضو هیئت کارگروه معدن و نماینده اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه در گذشته چین خریدار سنگ تزئینی بود، گفت: اکنون تولیدات معادن سنگ تزئینی کردستان خریدار ندارد و باید حمایت شوند.

تولیدات معادن سنگ تزئینی کردستان خریدار ندارد و باید حمایت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شوزب جباری ظهر امروز در نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی که در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه هزینه ماشین‌آلاتی که اکنون پای معادن کردستان مشغول بکارند صرفه اقتصادی ندارد، اظهار کرد: لزوم واردات ماشین‌های دست دوم از مرزهای استان و تفویض اختیار آن به استان از ضروریات معادن کردستان به شمار می‌رود.

وی در خصوص سنگ تزئینی و مشکلاتی که در استان در این زمینه وجود دارد، افزود: چین خواهان موادمعدنی و سنگ تزئینی کردستان نیست و آمارها بیانگر این مهم است.

وی خاطرنشان کرد: معادن استان لرستان و کردستان در یکسال اخیر فعال بودند اما متاسفانه تولیدات آنها خریداری ندارد و نیاز است واحدهای تولیدی تولید سنگ فعال شوند.

عضو هیئت کارگروه معدن و نماینده اتاق بازرگانی همچنین در خصوص حذف جرایم دیرکردهای حقوق دولتی معادن کردستان پرداخت و تصر یح کرد: این موارد نیز نیازمند پیگیری و توجه است که باید دولت به این قضیه توجه کند.

جباری در خصوص دستور ویژه اکتشافات جدید معادن کردستان عنوان کرد: کردستان استانی پر ظرفیت در این زمینه است و باید زمینه استفاده از این ظرفیت فراهم شود.

وی در خصوص سازمان منابع طبیعی بیان کرد: براساس آئین‌نامه‌های سازمان منابع طبیعی این حوزه نیز خواستار اجرای ماده 24 در کردستان و رفع مشکل تبصره 3 ماده 6 منابع طبیعی شد تا براساس آن بهره‌بردار بتواند حقوقی که باید  به سازمان پرداخت کند در حین دریافت گواهی کشف بپردازد.

وی به وجود معادن 40 سال پیش پرداخت و گفت: این معدن که در گذشته استعلامی از آنها نمی‌شده اکنون دچار مشکل شده‌اند و از سوی  منابع طبیعی و راه و شهرسازی مشکل دارند و معدنکاران دچار مشکل هستند و باید بتوانیم در این شرایط تحریم‌ها مشکل آنها را نیز حل کنیم و معادن فراوری را حفظ کنیم.

عضو هیئت کارگروه معدن و نماینده اتاق بازرگانی‌ به بیمه اشاره کرد و افزود: معافیت 5 نفره معدن استان کردستان 15 سال است که قطع شده و کسی پاسخگو نیست و دو نرخی بودن پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای معادن فراروی سنگین است و باید مورد توجه باشد.

جباری اضافه کرد: در حوزه مالیاتی نیز نگاه کشور به کردستان مثبت است اما در زیر مجموعه‌های شهرستانی معادن دچار مشکل هستند و باید مشکل آنها نیز مورد رسیدگی قرار بگیرد.

انتهای پیام/2330/72

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول