اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

میزبانی مردم مهران از زوار اربعین باید روایت شود/ لزوم تخصیص اعتبار بیشتر به قرارگاه فرهنگی اربعین

در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با امام جمعه ایلام به اهمیت روایتگری از میزبانی شایسته مردم مهران از زوار اربعین و تخصیص اعتبار بیشتر به قرارگاه فرهنگی اشاره شد.

میزبانی مردم مهران از زوار اربعین باید روایت شود/ لزوم تخصیص اعتبار بیشتر به قرارگاه فرهنگی اربعین

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز ۲۳ آبان‌ماه با حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار امام‌جمعه ایلام دیدار کرد.

مردم ایلام به ویژه مهران در خدمت‌رسانی به زوار اربعین سربلند بیرون آمدند

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام محمد فتاحی رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد فرهنگ‌دینی در کشور خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ارائه می‌دهد، اظهار داشت: فعالیت‌های این سازمان در تمامی نقاط شهری و روستایی دیده می‌شود و تشکل‌های مردمی قدم‌های مثبتی در حوزه فرهنگ‌دینی برداشته شده‌اند، به طوری که بیش از ۶۰ شاخص فرهنگی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا خدمات ارزنده‌ دینی به جامعه ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه امروز مردم ایلام و‌شهرستان مهران از کنگره بزرگ اربعین سربلند بیرون آمدند، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهادی فرهنگی و همچنین مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین جلساتی را برگزار کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ایلام با بیان اینکه ما در ایام اربعین در حوزه نماز، تبلیغات و‌اطلاع رسانی، بانوان و سایر حوزه‌ها برنامه‌های جامعی طراحی و‌اجرایی کردیم، تصریح کرد: حمایت‌های بی‌دریغ ریاست سازمان تبلیغات اسلامی ما را در این عرصه ترغیب کرد. این سازمان تنها نهادی است که بعد از اربعین وارد کار شد تا از خدمات مردم‌مهران در خدمت‌رسانی به اربعین‌ تقدیر شود.

حجت‌الاسلام فتاحی با اشاره به اینکه این روزها کار بزرگ‌و‌شایسته فرهنگی در مهران شاهد بودیم، گفت: ۴۰ مبلغ دینی حرکت‌ مردمی را رقم زدند و با حضور در درب منازل از موکب‌داران و مردم مهران تقدیر کردند. همچنین تجلیل از موکب‌داران و برپایی جشن بزرگ‌میلاد پیامبر (ص) از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در شهر مهران و استان ایلام است.

حرکت مردمی اربعین نباید در حد یک سفر معمولی تقلیل یابد

در ادامه حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اربعین اتفاق بزرگ تاریخی و‌تمدنی است، اظهار داشت: توفیق خدمت به زائران حسینی که نصیب ما شده است، جای شکرگزاری دارد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی باید مراقبت کنند که این اتفاق بزرگ را به یک‌سفر ساده تقلیل ندهند، افزود: این اتفاق یعنی حرکت خودجوش مردمی برای اربعین حسینی باید همانطور که باطن آن نیرومند است به صورت پرقدرت صورت گیرد.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه همه‌مردم ایران دوست دارند هر کاری برای زوار اربعین کنند که این توفیق نصیب مردم ایلام به ویژه شهر مهران بیشتر از سایر افراد شده است، خاطر نشان کرد: باید بزرگواری‌های مردم برای زائران اربعین به ویژه مردم‌مهران روایت شود و‌ سازمان تبلیغات خود را موظف می‌داند که این رخداد بی‌نظیر را روایتگری و انعکاس دهد.

دشمن درصدد تحریف اربعین است

پس از آن حجت‌الاسلام اله‌نور کریمی‌تبار امام جمعه ایلام نیز با تبریک میلاد پیامبر اعظم (ص) گفت: توجه به خادمان اربعین و‌ خادمان حسینی در ایلام و‌ مهران توسط سازمان تبلیغات اسلامی جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه خدمت به زوار حسینی‌توفیقی است که نصیب ما شده است، افزود: خدمت به زوار توفیقاتی دارد که نتایج آن در زندگی‌مردم دیده می‌شود. در این مقطع از زمان مهم‌ترین حرکت مردمی اربعین است که برای دنیا جذابیت دارد اما دشمن درصدد تحریف آن است؛ همین امر موجب می‌شود که ما برای ترویج فرهنگ اربعین تلاش بیشتری کنیم. 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه امسال قرارگاه فرهنگی راه‌اندازی کردیم گفت: در زمینه هماهنگی برای خدمت به زوار اربعین خلا وجود داشت، به طوری که اقدامات عمدتا به صورت جزیره‌ای بود که امسال با راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی اربعین این فعالیت‌ها نظام‌مند و ساماندهی شدند.
حجت‌الاسلام کریمی‌تبار از اختصاص بودجه به قرارگاه فرهنگی اربعین خبر داد و افزود: مسؤولان ستاد اربعین پذیرفتند که برای کار فرهنگی باید بودجه تخصیص یابد، هرچند مبلغ بودجه قابل توجه نبود اما همین اقدام قابل تقدیر است. ما نیاز داریم‌که برای زائرانی که سیار هستند پیام عاشورا را منتقل کنیم که این اقدام نیازمند بودجه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول