اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

انتقاد معاون وزیر خارجه از رویکرد یکسویه شورای امنیت در قبال اوضاع یمن

معاون وزیر خارجه در دیدار دیپلمات بلژیکی از رویکرد یکسویه شورای امنیت در قبال اوضاع یمن و کم‌توجهی به ابعاد بشردوستانه چنین بحران‌هایی انتقاد کرد.

انتقاد معاون وزیر خارجه از رویکرد یکسویه شورای امنیت در قبال اوضاع یمن

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «غلامحسین دهقانی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران و «اکسل کنس» دبیرکل امور چندجانبه وزارت امور خارجه بلژیک که کشورش در حال حاضر عضو غیردائم شورای امنیت و  تسهیل کننده قطعنامه 2231 این شورا است و برای یک دیدار دو روزه در تهران به سر می‌برد، گفتگو و پیرامون مباحث بین‌المللی از جمله اجرای کامل برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت توسط همه اعضا تبادل نظر کردند. 

در این دیدار معاون وزارت خارجه ایران، ضمن انتقاد از گزارش‌های دبیرخانه سازمان ملل در خصوص اجرای قطعنامه 2231 شورا که بی توجه به نقض‌های مکرر برجام و قطعنامه توسط آمریکاست، بر اهمیت نقش اعضای دیگر شورا در مخالفت با یکجانبه گرایی و سوء استفاده ابزاری آمریکا از ارکان سازمان ملل تاکید کرد. 

 

 

دهقانی همچنین با اشاره به رویکرد یکسویه شورای امنیت در خصوص موضوعاتی مثل یمن و کم توجهی به ابعاد بشردوستانه چنین بحران‌هایی، از بلژیک به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت که نماینده تمام کشورهای عضو سازمان ملل محسوب می‌شود، خواست که اهتمام بیشتری برای حل و فصل مسالمت آمیز این کشورها به خرج دهد.

گفتنی است «اکسل کنس» دیروز نیز با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرده بود.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول