اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

زندگی شهید اسکندری کتاب شد/ رونمایی از جنگ و صلح صحرایی

جدیدترین اثر اکبرصحرایی که راوی شش دهه تاریخی از زندگی شهید اسکندری است،باعنوان «کتیبه ژنرال» در موسسه بچه‌های کتاب رونمایی می‌شود.

زندگی شهید اسکندری کتاب شد/ رونمایی از جنگ و صلح صحرایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همزمان با آئین افتتاح فروشگاه بچه‌های کتاب و جشن میلاد مسعود پیامبر رحمت(ص) ظهر پنج شنبه از مجموعه دوجلدی کتیبه ژنرال رونمایی می‌شود.

رمان کتیبه ژنرال زندگی پرفراز و نشیب شهید عبدالله اسکندری از پیش از انقلاب تا هنگام شهادت را روایت می‌کند. این اثر حاصل بیش از پنج سال تحقیق میدانی، مصاحبه با شخصیت‌های گوناگون و  مسافرت و مطالعه اکبر صحرایی است که نتیجه آن در قالب رمان ۱۰۰۰ صفحه‌ای در دو جلد تحت عنوان قصرالدشت و قمحانه  از سوی انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسید. این رمان نوانتشار حوادث بیش از ۶ دهه از قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن را در دل خود دارد.

اکبر صحرایی نویسنده توانای فارس که آثار ارزشمندی چون حافظ هفت، مجموعه طنز دارودسته دارعلی، تپه جاویدی و بیش از سی اثر دیگر در حوزه ادبیات پایداری در کارنامه او می‌درخشد،  این رمان را به نحوی «جنگ و صلح» خودش می‌داند چراکه رمان به نحوی روایتگر تاریخ و رویدادهای متعدد انقلاب اسلامی است؛ دقیقا مثل جنگ و صلح تولستوی.

آئین رونمایی از این رمان پنج شنبه بیست و سوم آبان ماه با حضور خانواده معظم شهید و نویسنده کتاب و جمعی از مسئولان استانی و علاقمندان و کتاب دوستان در محل جدید موسسه بچه‌های کتاب برگزار می‌شود.

مسعود منوچهری مسئول مجموعه بچه‌های کتاب نیز در گفت‌وگو با فارس درباره افتتاح رسمی این موسسه توضیح داد: بچه‌های کتاب پس از سال‌ها فعالیت امروز رشد کرده و فضای بیشتری نیاز داشت. در مکان جدید موسسه با وسعت بیشتری در خدمت کتاب‌دوستان هستیم. همچنین کافه کتاب دیدار در محوطه حیاط مجموعه و مرکز آموزش و توزیع بازی‌های فکری و مکان دنجی جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی در طبقه دوم آماده خدمات دهی به علاقمندان است.

وی همچنین مژده داد: جزئیات طرح پاییزه کتاب و فروش انواع کتاب با 20درصد تخفیف از سوی خانه کتاب اعلام شده است و مشتریان بچه‌های کتاب به مناسبت افتتاح مکان جدید می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با 30درصد تخفیف تهیه کنند.

منوچهری یادآور شد: مدت زمان طرح پاییزه از 23 تا 30 آبان ماه اعلام شده اما اعتبار طرح محدود است و تقاضا داریم مخاطبان خرید خود را  به روزهای پایانی موکول نکنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول