اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

فارس من| معاون میراث: مرمت مسجد جامع لشت‌نشا جزو وظایف اوقاف است

به گفته معاون سازمان میراث فرهنگی گیلان طبق قانون برنامه ششم توسعه وظیفه مرمت بناهای تاریخی از جمله بقاع متبرکه بر عهده سازمان اوقاف است و میراث فرهنگی تنها ناظر این برنامه است.

فارس من| معاون میراث: مرمت مسجد جامع لشت‌نشا جزو وظایف اوقاف است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، یکی از مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت سوژه «تخریب مسجد جامع لشت نشا» مطرح کرده است که: مسجد جامع لشت نشا در تاریخ ۱۲۰۵ قمری بنا شد، اوایل سال جاری کتیبه تاریخی و ارزشمند این مسجد به دست سارقان میراث فرهنگی ربوده‌شده بود و حال به دلیل عدم توجه و بازسازی کل مسجد در حال تخریب است.

خبرگزاری فارس گیلان وظیفه دارد در صورت ارسال سوژه مخاطبان این رسانه در سامانه «فارس من» و امضا و حمایت از سوژه‌های مردمی در اسرع وقت نسبت به پیگیری این سوژه‌ها اقدام کند.

کتیبه مسجد جامع برای دومین بار ربوده شد/هیئت امنا اجازه انتقال کتیبه را ندادند

معاون سازمان میراث فرهنگی گیلان دراین‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه مسجد جامع لشت نشا جزو میراث فرهنگی است، اظهار کرد: کتیبه تاریخی این مسجد که جزو این مسجد بود، در سال‌های گذشته نیز از مسجد ربوده اما خوشبختانه پیدا شد و میراث فرهنگی اقدام به انتقال این کتیبه تاریخی به موزه رشت کرد.

ولی جهانی با اشاره به عدم رضایت هیئت‌امنای مسجد جامع لشت نشا با انتقال کتیبه تاریخی این مسجد به موزه میراث فرهنگی گفت: پس‌ازآن تفاهم‌نامه‌ای با هیئت‌امنا منعقد کردیم و هیئت‌امنا در صورت‌جلسه متعهد شدند تا از کتیبه محافظت کنند و این کتیبه در مسجد بماند.

وی با بیان اینکه هیئت‌امنای مسجد نتوانست از کتیبه محافظت کند و این کتیبه سرقت شد، افزود: میراث از هیئت‌امنای مسجد شکایت کرده و پرونده در دادگاه است و هنوز سارقان کتیبه پیدا نشده‌اند.

مرمت مسجد جامع لشت‌نشا جزو وظایف اوقاف است

معاون سازمان میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه پیش از سال ۹۷ هزینه مرمت مساجد، بقاع متبرکه و اماکن تاریخی به‌حساب میراث واریز می‌شد، تصریح کرد: قانون برنامه ششم توسعه دولت، دستگاه‌های دولتی موظف شدند زیر نظر میراث فرهنگی ناهای تاریخی را مرمت کنند؛ بنابراین، مرمت بقاع متبرکه باید توسط اداره کل اوقاف انجام شود و سازمان میراث فرهنگی تنها ناظر است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول