اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فروش زمین‌های آموزشی در پردیس؛ آموزش و پرورش 6 میلیارد به رانندگان بدهکار است

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در کل استان تهران سالانه ده میلیارد تومان بابت هزینه سرویس اختصاص یافته و از سال گذشته 6 میلیارد بدهکار هستیم.

فروش زمین‌های آموزشی در پردیس؛ آموزش و پرورش 6 میلیارد به رانندگان بدهکار است

به گزارش خبرنگار فارس از پردیس، امروز جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش شهرستان پردیس با حضور حسن بیگی معاون سیاسی انتظامی استاندار تهران، امام جمعه، مسئولان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، فرماندار پردیس و دیگر مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری پردیس برگزار شد.

بنابراین گزارش عبدالعظیم رضایی، فرماندار شهرستان پردیس ضمن خیرمقدم به حضار، شهرستان پردیس را نوپا و نیازمند خدمات آموزشی بسیاری معرفی و اظهار کرد: هزینه سرویس معلمان تا سه سال به عهده تهران بوده اما پرداخت نشده است و با هزینه‌های جدید پیمانکاران برای ایاب و ذهاب معلمان درخواست تسویه مبالغ را داشتند.

وی گفت: توقعی برای معلمان ایجاد شده و قطع کردن این خدمات چالش ایجاد می‌کند و برای رفع مشکلات باید تمام هزینه‌های تردد معلمان پرداخت شود.

رضایی افزود: تجاری‌سازی مدارس برای آینده این اداره مفید است و کمک می‌کند که دیگر این مشکلات را نداشته باشیم و جزء درآمد متفرقه آموزش و پرورش باشد همچنین دیگر بدهی هشتصد میلیونی نخواهند داشت.

فرماندار پردیس ادامه داد: دغدغه کمبود فضای آموزشی را در پردیس داریم و نسبت به دیگر نقاط استان شهروندان بیشترخدمات آموزش غیرانتفاعی را خواهان هستند، اگر درصدی از فضاهای آموزشی به تجاری تبدیل شود به کیفیت بخشی در بخش آموزش و رغبت سرمایه‌گذاران به حضور در شهرستان بیشتر کمک می‌کند.

الزام به ساخت دو مجتمع ورزشی توسط شرکت عمران 

رضایی تصریح کرد: سرانه ورزشی با ساخت و سازهای اخیر خوب است اما آموزش و پرورش هیچ امکانات ورزشی در اختیار ندارد و شرکت عمران باید در پردیس دو مجتمع ورزشی بسازد.

فرماندار پردیس افزود: باید در نظر داشته باشیم که در طرح اقدام ملی تعدادی واحد به فرهنگیان و معلمان بومی فاقد منزل واگذار شود.

وی ادامه داد: تخصیص زمین در بومهن و فازهای 1 تا 4 پردیس برای ساخت مدرسه را باید تسریع کنیم زیرا هم اکنون 10 مدرسه دوشیفته در پردیس داریم و اگر مدرسه ساخته نشود سال آینده مشکل خواهیم داشت.

رضایی اضافه کرد: شرکت عمران موظف بود و وعده داده که تا ابتدای سال آینده پنج مدرسه را تحویل دهند اما اگر این مصوبه رعایت نشده باشد پیگیری قانونی می‌کنیم متاسفانه اولویت شرکت عمران چیزهای دیگر شده و باید بدانیم سال آینده در فاز هشت، شصت هزار نفر ساکن می‌شود و فقط پنج مدرسه داریم.

وی افزود: سازنده‌ها بابت ساخت هر دویست واحد  باید یک واحد آموزشی بسازند که این امر در بسیاری از موارد رعایت نشده و در فاز هشت دو مدرسه با وضع موجود جلوتر هستیم، اما با اسکان جمعیت با مشکل مواجه می‌شویم.

پردیس  و پرند زیرساخت‌های متعادل ندارند 

سپس صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، ضمن بیان اینکه این جلسه برای تمام شهرستان‌های استان به خصوص پردیس در حال برگزاری است، گفت: اگر به شهرهای جدید استان تهران توجه نکنیم و مشکلاتی که میراث‌دار آنها در بخش مدیریتی هستیم با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه باید طوری مدیریت کنیم تا مردم از تصمیمات ما متضرر نشوند، گفت: پردیس و پرند دغدغه‌های بزرگی ایجاد می‌کنند، زیرا زیرساخت‌ها برای این شهرها متعادل نیست و اگر این زیرساخت‌ها مهیا نشود نظام با مشکل مواجه خواهد شد.

صیدلو افزود: هزینه سرویس در هیچ استانی تعریف نشده در کل استان تهران سالانه ده میلیارد تومان بابت هزینه سرویس اختصاص یافته و از سال گذشته 6 میلیارد بدهکار هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: شورای شهر و شهرداری پردیس تردد معلمان را در داخل شهر مهیا کردند اما در چشم‌انداز آینده باید بخشی از ساخت و سازها به احداث شهرک فرهنگیان اختصاص یابد تا مشکل تردد رفع شود.

عدم واریز پول فروش زمین‌های آموزشی به آموزش و پرورش

در ادامه حسنوند رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس، اظهار کرد: ما 36 هزار دانش‌آموز در 108 مدرسه شهرستان پردیس داریم که در 68 فضای فیزیکی مشغول به تحصیل هستند که یعنی 40 مدرسه به صورت دو شیفت و پرتراکم اداره می‌شوند.

وی با بیان اینکه 26 مدرسه در بومهن و 14 در شهر پردیس دوشیفته اداره می‌شوند، گفت: در صورت که 10 هزار واحد مسکن مهر تحویل شود نیاز به افزایش فضای آموزشی داریم اما تا کنون مصوبه قبلی برای ساخت 30 باب فضای تجاری در مدارس معطل مانده است.

حسنوند افزود: ساخت پنج مدرسه 12 کلاسه در فازهای 1 تا 4 پردیس اولویت دارد که در 16 مردادماه 98 به تصویب رسیده اما تاکنون ساخته نشده و زمانی که شرکت عمران این زمین‌های آموزشی را می‌فروخت پول حاصل از فروش این زمین‌ها به آموزش و پرورش پرداخت نمی‌شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس، ادامه داد: تاکنون 148 قطعه آموزشی احصا شده و اسناد مالکیت منتقل خواهد شد اما عدم واریز وجوه حاصل از فروش زمین‌های آموزشی باعث بروز مشکلاتی برای اداره آموزش و پرورش شده است.

وی ضمن بیان اینکه شرکت عمران وضع خوبی دارد و نیازی به ده تا بیست میلیارد پول فروش این زمین‌ها ندارد، تاکید کرد: دائر کردن سرویس برای تردد معلمان به حق تبدیل شده و مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس، تصریح کرد: تا به امروز هشتصد میلیون بدهی ایاب و ذهاب معلمان شده و زمانی که پردیس از تهران منفک شد این موارد تصحیح نشد.

وی اذعان کرد: مسکن فرهنگیان در پردیس نداریم ما حتی به تپه‌ای هم راضی هستیم، چطور دادگستری برای ساخت مسکن کوه را در بومهن صاف کرده و به هر نفر هزار متر زمین داده و مجوز هم گرفته اما مسکن فرهنگیان وجود ندارد. 

فروش غیرقانونی 3 زمین آموزشی توسط شهرداری بومهن

محمد قانبیلی عضو شورای عالی استان‌ها نیز گفت: موضوع مدارس پردیس مطرح شد اما با کمبود مدارس در بومهن چه کار می‌کنید، هشت ماه پیش اعلام کردید شهرداری سه زمین آموزشی را به غیر فروخته اما اقدامی صورت نگرفت.

قانبیلی افزود: اکثر مدارس بومهن دو شیفته و پرتراکم اداره می‌شود و زمین آموزشی محدودی داریم، برای همین باید به موضوع پردیس و بومهن جداگانه بررسی شود.

عضو شورای عالی استان‌ها افزود: در شهر بومهن منطقه‌ای با نام هوافضا وجود دارد که سه قطعه زمین آموزشی آن توسط شهرداری فروخته شده است و 3 زمین با متراژ حدود چهار هزار متر بود.

 

 

حسینعلی سلیمانی فر رئیس شورای شهرستان پردیس گفت: این سه قطعه زمین توسط شورا مصوب و زمین ها فروخته میشود و یکی از قطعات نیز با مبلغ ناچیز به فردی فروخته و سپس به نام یکی از اعضای سابق شورای شهر بومهن واگذار شده است.

 


دریایی از مشکلات در پردیس


حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی امام جمعه پردیس ضمن خیرمقدم به حضار، اظهار کرد: در

گام دوم انقلاب باید به آموزش و پروزش پرداخته و این دستگاه مهم را به متن منتقل و باقی کارها در رتبه های بعدی قرار بگیرند.

وی گفت: چالش ها زیاد است و پیگیری هایی در جهت رفع این چالش ها انجام شود زیرا دریایی از مشکلات در پردیس داریم.

توسلی افزود: پردیس در 33 سالگی انقلاب ساخته شد و اکنون 33 سال از شهرستانهای دیگر عقبتر و این شهرستام مستحق کمک مسوولان است.

امام جمعه پردیس ضمن بیان اینکه تراکم جمعیت بالا و نرخ رشد جمعیتی پردیس در کشور رتبه اول را دارد، تاکید کرد: برای رفع مشکل ت دد معلمان باید با برنامه ریزی طی دو تا سه سال آینده هفتصد و شصت نفر از معلمان تهرانی جایگزین شده و اولویت به نیروهای محلی برسد.

باید به فکر کمبود کلاس و معلم باشیم

در پایان حسن بیگی معاون سیاسی انتظامی استاندار تهران ضمن تبریک هفته وحدت و تقدیر ار حضور اعضای شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان پردیس، اظهار کرد: با حضور عبدالهظیم رضایی تغییرات در کادر مدیریتی شرکت عمران مسایل و مشکلات سالهای قبل را نداشتیم و فعالیتی امیدوار کننده را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه امروز بیش از گذشته به وحدت عملی نیاز داریم، اما آنچه خالصانه است، گفت: تشکیل شورای آموزش و پرورش به عنوان پارلمانی فرهنگی، تصمیم گیری برای مسایل فرهنگی و تربیتی شهرستان استان را تسریع بخشیده است.

حسن بیگی افزود: جمعیت کشور از 36 به 84 میلیون تبدیل شده و در این شورا به مسایل تربیتی، فرهنگی و زیربنایی میپردازیم و باید به فکر کمبود کلاس و معلم باشیم.

معاون سیاسی انتظامی استاندار تهران، ادامه داد: امروز مجبوریم ساعتها وقت صرف کرده تا مشکلات آموزش و پرورش حل شود، معلمان باید با خیال راحت به تربیت دانش آموزان بپردازند ولی هنوز در خانواده ها اعتماد به مدارس وجود دارد.

وی اضافه کرد: والدین مطمعن هستند در داخل مدرسه دانش آموزان به انحراف کشیده نمیشود،

زیرا ما به این سیستم اعتماد داریم اما ما باید در این جلسات یار و یاور آموزش و پرورش باشیم تا با خیال راحت معلمان به تعلیم و تربیت بپردازد.

حسن بیگی تصریح کرد: معلمی که از کرج به پردیس می آیید، به همیت دلیل سرحال نیست، دغدغه مالی فکری و... هم که اضافه شود این معلمان توانی برای کار ندارند و به کار تربیتی و علمی نمیرسد.

معاون سیاسی انتظامی استاندار تهران بیان کرد: در پردیس شهرداری و شرکت عمران میتوانند به حمل و نقل معلمان کمک کنند و ما نیز نامه نگاری در این خصوص با شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید انجام خواهیم داد و همچنین در شورای برنامه ریزی استان نیز در این خصوص  مساعدت خواهد شد.

معاون سیاسی انتظامی استاندار تهران افزود: کشورهای پیشرفته مسایل فرهنگی، اجتماعی، کمبود آسیب های اجتماعی و... را از آموزش و پرورش و قبل از ورود به مدارس شروع کردند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان در کشورهای پیشرفته حرفه آموزی خانواده، احترام، اخلاق، و... را در سیستم یادگرفته اند و فرغ از اینکه آموزه های دینی ما سرشار از این مطالب است، اشکالات سخت افزاری باعث میشود اینگونه جلسات برگزار شود.

در پایان این نشست مسوولان با حضور در بومهن کلنگ احداث مدرسه ای را در زمین 2 هزار متر مربعی، اهدایی توسط خیر بر زمین زدند.

انتهای پیام/67016/گ1/ث40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول