اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جشنواره اقوام فرصت بی‌نظیری برای تبادل آداب و سنن و فرهنگ‎های مختلف است

استاندار گلستان گفت: جشنواره اقوام فرصت بی‌نظیری برای تبادل آداب و سنن و فرهنگ‎های مختلف است.

جشنواره اقوام فرصت بی‌نظیری برای تبادل آداب و سنن و فرهنگ‎های مختلف است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‎شناس امشب در آیین افتتاح سیزدهمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام در گلستان اظهار کرد: جشنواره اقوام علاوه‎بر آنکه یادآور ریشه‎های اقوام مختلف است، می‎تواند منشأ وحدت و دوستی اقوام مختلف در جغرافیای ایران زمین باشد.

وی تصریح کرد: جشنواره اقوام فرصت بی‎نظیری است که به تبادل آداب و سنن و فرهنگ‎های مختلف بپردازیم و همچنین فرصت ارزشمندی برای کشورهایی است که بخشی از مردم آنها ساکن ایران هستند و یا مردم ایران در آن کشورها حضور دارند.

* ایران جزو 20 کشوری است که بیشترین همسایه را دارد

استاندار گلستان تصریح کرد: ایران در بین 200 کشور عضو سازمان ملل جزو 20 کشوری است که بیشترین همسایه را دارد که این مهم ظرفیت بالقوه‎ای برای استفاده از ظرفیت‎های فرهنگی و اجتماعی کشورهای همسایه است.

حق‎شناس متذکر شد: ششم آبان ظرفیت بی‎نظیری برای کشورهای اوراسیا ایجاد شد و ایران به همراه پنج کشور دیگر می‎توانند روابط خود را افزایش دهند و براساس آن ایران می‎تواند 360 کالا با تعرفه نزدیک به صفر صادر و 500 کالا نیز وارد کند و اکثر این کالاها در بخش کشاورزی و صنایع نساجی و ساختمانی است که استان گلستان در این بخش‎ها ظرفیت دارد.
وی ادامه داد: گلستان در بخش کشاورزی 92 محصول زراعی تولید می‎کند که عمدتاً مازاد بر مصرف است و این مهم فرصت بی‎نظیر برای صادرات محصولات کشاورزی است.

* استان گلستان می‎تواند محل واردات چوب و بخشی از نیازهای کشاورزی باشد/ امسال 80 هزار گردشگر از مرز ترکمنستان وارد گلستان شدند

استاندار گلستان گفت: ما می‎توانیم در کنار دریای خزر با چین سرمایه‎گذاری مشترک داشته باشیم و استان گلستان می‎تواند محل واردات چوب و بخشی از نیازهای کشاورزی باشد.

حق‎شناس افزود: در بین 31 استان کشور تنها چهار استان از مرز زمینی، دریایی، ریلی و هوایی برخوردار است که گلستان از جمله آنها است.

وی با بیان اینکه از همه ظرفیت‎های استان گلستان از لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای گسترش دو قومی که در دو سوی یک مرز هستند استفاده خواهم کرد، ابراز کرد: امسال 80 هزار گردشگر از مرز ترکمنستان وارد گلستان شدند که این میزان می‎تواند به 800 هزار نفر افزایش یابد.

* پروژه جدید چین که 60 کشور را به هم وصل می‎کند بدون ایران و استان گلستان معنا ندارد

استاندار گلستان با بیان اینکه استان گلستان به معنای واقعی نگارستان ایران است و از ظرفیت‎های بی‎شمار گردشگری و مرزهای مختلف برخوردار است، اذعان کرد: درخواست داریم مسیر هوایی کشور ایران و قراقستان راه‎اندازی شود و به طور قطع این اتفاق به نفع هر دو کشور خواهد بود.
حق‎شناس تصریح کرد: صدها سال گذشته راه ابریشم وجود داشت و پروژه جدید چین که 60 کشور را به هم وصل می‎کند بدون ایران و استان گلستان معنا ندارد و ما از این طرح چین حمایت و استفاده خواهیم کرد.
وی در پایان جشنواره‎ اقوام را فرصت ارزشمندی برای شناسایی ظرفیت‎ها و ارتقای سطح رفاه مردم استان گلستان برشمرد و از مسؤولان برگزار کننده این جشنواره قدردانی کرد.
انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول