اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مشکل رادیولوژیست بیمارستان غرضی ملایر حل می‌شود

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان از پیگیری جذب رادیولوژیست برای بیمارستان غرضی ملایر خبر داد و گفت: قرار است این مشکل از آذرماه حل شود.

مشکل رادیولوژیست بیمارستان غرضی ملایر حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، شهرستان ملایر طی سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف موفقیت‌‌های زیادی را داشته که این موضوع در حوزه بهداشت و درمان نیز مشاهده می‌شود به طوری که شاهد افزایش رضایتمندی مردم هستیم.

سه بیمارستان بزرگ مهر، امام حسین(ع) و بیمارستان غرضی در شهر ملایر به بیماران خدمات‌دهی دارند که در این میان  بیمارستان تأمین اجتماعی غرضی که از سال ۷۴ راه‌اندازی شده در حال حاضر با ۱۴۶ تخت فعال و بخش‌های مجهز توانسته سهم عمده‌ای را در جلب رضایتمندی مراجعان به خود اختصاص دهد.

این مرکز درمانی علاوه بر خدمات دهی به بیماران شهرستان به سایر شهرهای همجوار از جمله نهاوند و تویسرکان نیز خدمات ارائه می‌دهد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان در بازدید از در بخش‌های مختلف بیمارستان غرضی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان همدان ۳۰۰ تخت فعال در بخش تامین اجتماعی داریم اظهار کرد: از این تعداد ۱۴۶ تخت در بیمارستان غرضی شهرستان ملایر است.

علیرضا صفری با بیان اینکه بیمارستان غرضی طی سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف موفقیت‌های خوبی را داشته است گفت: بیمارستان از نظر  امکانات و تجهیزات خوب است.

وی تعداد پزشکان این بیمارستان را ۴۰ پزشک دانست و گفت: از این تعداد ۲۵ پزشک پزشکان متخصص و ۱۵ پزشکی پزشکان عمومی هستند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بخش‌های مختلف بیمارستان بازسازی شده است افزود: اتاق عمل از سال ۷۴ ساخته شده بود که از صفر تا صد آن بازسازی شد و برای آن نیز یک‌میلیارد و یکصد میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه اتاق عمل بیمارستان در یک‌هزار متر مربع با بهترین تجهیزات از نظر استانداردهای روز مهیاست تصریح کرد: ماهانه ۸۰۰ تا۹۰۰ عمل در این بیمارستان انجام می‌شود و کمترین مشکلات را بعد از انجام عمل جراحی از سوی بیماران داشتیم.

صفری با بیان اینکه در حال حاضر بخش زایشگاه نیز با ۵۰۰ کمتر مربع و چهار فعال و اتاق‌های ال دی آر با  همه امکانات در حال خدمات‌دهی به مردم است گفت: از ابتدای مهرماه هم متخصص زنان و هم بیهوشی در بیمارستان مقیم شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان از بازسازی بخش زنان این بیمارستان خبر داد و گفت: تخریب کامل انجام شده و تا پایان امسال فضای قدیمی به صورت استاندارد بازسازی خواهد شد.

وی افزود: دیگر در بیمارستان از نظر بخشی فضای قدیمی و غیر استانداردی نداریم و برای این بخش ۸۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

صفری یکی از مهمترین مشکلات بیمارستان را در حال حاضر رادیولوژی دانست و تصریح کرد: طبق هماهنگی که با بهداشت استان شده قرار است آذرماه حداقل در شیفت عصر پزشک رادیولوژی در بیمارستان مستقر و به بیماران ارائه خدمات داشته باشد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که به شدت پیگیر آن هستیم ارتوپدی است که  امیدواریم بتوانیم این مشکل را نیز حل کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان پیگیری رفع مشکل جراح مغز و اعصاب و جذب یک چشم‌پزشک دیگر را در بیمارستان غرضی از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: در حال حاضر یک چشم‌پزشک در بیمارستان فعال است که با جذب یک چشم پزشک دیگر خدمات‌دهی به بیماران بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به عرضه و تقاضا در کل کشور از نظر پزشک همخوانی وجود ندارد افزود: در بخش بستری اقدامات بسیار خوب بوده و رضایت‌مندی مردم نیز بالاست اما با توجه به مراجعات زیاد می‌توان گفت به هر حال در بخش سرپایی نارضایتی‌های وجود دارد که امیدواریم با رفع کمبود پزشک نیز به حداقل برسد.

صفری با بیان اینکه از نظر تخت فعال؛ تامین اجتماعی به نسبت تعداد بیمه شده استان همدان رتبه چهارم قرار دارد بیان کرد: مشکل خاصی در بخش تجهیزات نداریم.

وی با بیان اینکه ۷۴ بیمارستان تامین اجتماعی در ۳۱ استان داریم گفت: بیمارستان غرضی برای سی تی اسکن جزو سطح‌بندی‌ها نبود اما تلاش و پیگیری این امکان برای بیمارستان مهیا شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سی تی اسکن در دو بخش تزریق و بدون تزریق است اظهار کرد: در حال حاضر بدون تزریق آن در بیمارستان انجام می‌شود اما برای انجام سی‌تی اسکن با تزریق نیاز به متخصص رادیولوژی داریم.

وی با بیان اینکه انبار دارویی بیمارستان نیز افتتاح شده و شرایط خوبی دارد گفت: تعداد آمبولانس‌های نیز پنج آمبولانس به‌روز است.

صفری اضافه کرد: در حال پیگیری هستیم که ساختمان خیرساز را هرچه سریعتر تجهیز شود و بخش اداری به این ساختمان منتقل شود و بخش اداری فعلی برای حوزه درمان مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: در«ام آر آی» نیز از بین ۱۶ بیمارستان تامین اجتماعی که «ام آر آی» دارند بیمارستان آتیه از نظر عملکردی خدمات «ام آر آی» رتبه دوم را دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان تصریح کرد: برای تعمیرات اساسی در استان امسال ۴ میلیارد تومان داریم و برای تعمیرات جزئی نیز یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده که امیدواریم بتوانیم تا حد امکان مشکلات بخش درمان تامین اجتماعی را حل کنیم.

انتهای پیام/۸۹۰۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول