اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

برگزاری مجمع عمومی هلال احمر غیرقانونی است

عضو شورای عالی هلال‌احمر با بیان اینکه تشکیل مجمع عمومی هلال احمر غیر قانونی است، گفت: در این شرایط بحرانی و با این اضطرار، برگزاری این جلسه به صلاح این جمعیت نیست.

برگزاری مجمع عمومی هلال احمر غیرقانونی است

محمد حسین صوفی، بازرس و عضو شورای عالی هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «با توجه به اینکه جلسه شورای عالی هلال‌احمر تشکیل نشده است و زمان برگزاری مجمع عمومی را این شورا برگزار می‌کند، برگزاری مجمع عمومی هلال احمر بدون هماهنگی شورای عالی هلال‌احمر  قانونی است؟»، اظهار داشت: بنده یک روز بعد از اینکه متوجه شدم دعوتنامه‌ها به استان‌ها ارسال شده که نامه‌ای به دبیرکل نوشته و چند دلیل آ‌وردم که تشکیل جلسه مجمع به این شکل قانونی نیست؛ از جمله عدم زمان و مکان آن در شورای عالی با عجله و در کمتر از ۱۰ روز اطلاع رسانی شده و موارد دیگر و خواستار تعویق زمان آن شدم.

وی افزود: اکثریت اعضای منتخب شورای عالی هلال‌احمر و نیز نوبخت، اعلام کرده‌ایم که تداوم مدیریت پیوندی در جمعیت به صلاح نیست و این موسسه غیردولتی عام المنفعه، نیاز به مدیریتی با صلاحیت و کفایت و سلامت در  شأن این نهاد بین المللی می‌خواهد تا جمعیت سامان یافته و از این وضعیت خارج شود .

عضو شورای عالی هلال‌احمر اضافه کرد: بنده و سایر اعضای منتخب شورا، هیچ کدام  مشکل شخصی با علی‌ اصغر پیوندی نداریم و دغدغه ما جمعیت هلال احمر است .

صوفی بیان داشت: بنده در جایگاه بازرسی و سایر اعضای شورا به دلیل تدوام وضعیت موجود اعلام کردیم؛ چون آثاری از نظر مدیریتی و جریانات مالی و غیره از اصلاح نمی‌بینیم. فقط در جلسه شورا  با مسئولیت دبیرکل حاضر خواهیم شد تا امورات جمعیت معطل نشود.

وی ادامه داد:  از  ریاست  جمهور نیز درخواست کردیم اجازه دهد دو نفر حائز صلاحیت لازم را به وی معرفی کنیم تا سکاندار این موسسه مردمی بین‌المللی باشد و منتظر پاسخ رئیس جمهور هستیم.

 عضو شورای عالی هلال احمر در پاسخ به این پرسش که « پرونده تخلفات علی‌اصغر پیوندی در چه مرحله‌ای قرار دارد و آیا اعداد اعلام شده همین مقدار است؟»، تصریح کرد: این قضیه تخلفات مربوط به مدیریت سابق وی در دانشگاه شهید بهشتی است؛ در باره هلال احمر موضوعات دیگری است که باید در مراجع ذیصلاح رسیدگی و در صورت وقوع  و اثبات اعلام شود.

صوفی درباره دلیل مخالفت با تشکیل جلسه  مجمع، متذکر شد: ما امانتدار جمعیت هستیم و وظیفه حراست از آن را داریم و در این شرایط بحرانی و با این اضطرار این جلسه به صلاح جمعیت نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا مشخص نیست جلسه شورای عالی هلال‌احمر چه زمانی برگزار می‌شود؟» بیان داشت: ما سعی می‌کنیم در کوتاه مدت خودمان درخواست کنیم تا این جلسه در دفتر دبیرکل و با مدیریت وی و بدون حضور علی‌اصغر پیوندی تشکیل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول