اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بهره‌برداری از 1010 واحد مسکن مهر کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی

با حضور وزیر راه و شهرسازی، یک‌هزار و 10 واحد مسکن مهر استان کرمان بهره‌برداری شد.

بهره‌برداری از 1010 واحد مسکن مهر کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های مسکن و شهرسازی استان که از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور افتتاح شد، اظهار داشت: راه آهن یکی از مطالبات جدی مردم استان، استاندار و نمایندگان مردم است که راندمان حرکت در راه‌ها پایین است.

وی گفت: متوسط سرعت بین یزد و کرمان پایین است که قرارداد آن منعقد شده و عملیات آن آغاز خواهد شد و مسیر 170 کیلیومتری نیازمند بازسازی است که بخش‌های بحرانی زودتر و بقیه به ترتیب تا پایان سال انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دو تا خط فرعی ریلی نیز در استان احداث می‌شود تا پایان سال و حداکثر خرداد ماه سال آینده، و فولاد زرند و معدن جلال آباد باعث می‌شود 10 میلیون بار در سال از روی جاده به ریل منتقل شود.

وی با بیان اینکه امروز 10 کیلومتر بزرگراه در استان افتتاح می‌شود، افزود: در استان کرمان 9 هزار و 600 کیلومتر بزرگراه داریم که تا پایان سال 50 کیلومتر اضافه حواهد شد و این فعالیت ادامه پیدا می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح یک‌هزار و 10 مسکن مهر استان در طرح‌های امروز گفت: طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان به صورت پایلوت از مهر ماه شورع شده و 10 هزار نفر غیر از کرمان ثبت نام کردند 2 هزار نفر زمین دارند که از مزایای طرح بهره‌مند می‌شوند و به 8 هزار نفر زمین اختصاص می‌یابد و کرمان پیشتاز برطرف کردن مشکل مسکن خواهد شد که مردم از مزایای طرح مسکن ملی بهره‌مند شوند.

اسلامی گفت: موضوع دیگری فضاهای مکمل به ویژه در بخش مسکن است که بخش زیربنایی و روبنایی ناقص بود و امروز هفت پروژه در این زمینه بهره‌بردای می‌شود.

تأکید روحانی بر نظارت بر کیفیت ساختمانی

رئیس جمهور نیز اظهار داشت: در طرح اقدام ملی مسکن و این تعداد مسکن که اجرا شده در استان‌های مختلف نظارت وزارتخانه بر ساخت مسکن بسیار مهم است، تسهیلات، زمین و امکانات و سرمایه‌گذار و ... مهم نیست اما باید نظارت شود بر کیفیت که ساختمانی مقاوم ساخته شود مخصوصا در برابر زلزله و دوم معماری خوب و این هماهنگی که باید در روبنای باشد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی افزود: اینکه ساختمان‌ها هیچگونه هارمونی ندارد از مشکلات کشور است، تشابهی وجود ندارد در حالی که یکی از هنرهای معماری باید نوازش چشم باشد و باید ساختمان زیبا باشد و روح شاداب باشد.

وی خاطرنشان کرد: راه آهن و ریل جز اولویت‌های دولت است و همه قول‌هایی که داده شده باید اجرا شود.

انتهای پیام/3388/ق/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول