اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

تجار: خواندن خاطرات لذت‌بخش است/ لزوم تجهیز کتابداران به فنون و ساختار نگارش

راضیه تجار با اشاره به لزوم تجهیز کتابداران به فنون و ساختار نگارش گفت: برای اینکه یک خاطره به دل مخاطبان خود بنشیند چند عامل نیاز است؛ انتخاب سوژه، نوع نگاه کتابدار به سوژه، نوع پرداخت سوژه و در نهایت نوع نگارش آن.

تجار: خواندن خاطرات لذت‌بخش است/ لزوم تجهیز کتابداران به فنون و ساختار نگارش

راضیه تجار نویسنده و از داوران سومین دوره جشنواره خاطره‌نویسی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره برگزاری این جشنواره گفت: به طور کلی خواندن خاطرات افراد، همواره از لذت‌بخش‌ترین خواندنی‌ها به حساب می‌آمده، اما وقتی این خاطرات حول محور کتاب و کتابخوانی و کتابخانه باشد، لذتی مضاعف خواهد داشت.

وی افزود: اگرچه همیشه جشنواره‌ و حرکت فرهنگی ظرفیت ارتقاء سطح کیفی را دارند، اما به عنوان کسی که دو دوره داور جشنواره خاطره نویسی نهاد بودم، می‌توانم بر مثبت بودن و موثر بودن برگزاری این جشنواره صحه بگذارم و با توجه به اینکه آثار برگزیده این جشنواره به صورت کتاب منتشر خواهد شد، می‌توانم بگویم قطعا افراد بسیاری در اقصی نقاط کشور هستند که از خواندن این خاطرات لذت خواهند برد.

تجار با تأکید بر اینکه ثبت خاطرات کتابداران به حفظ و اشاعه ارزش‌های کتابداری کمک می‌کند، گفت: ثبت و خوانده شدن این خاطرات حتما می‌تواند برای کتابداران جوان و با انگیزه، آموزنده باشد و به نوعی با به اشتراک گذاشتن خاطرات، برخی تجربیات به سایر کتابداران نیز منتقل می‌شود و در ذهن و جان آنها مانا خواهد ماند.

این نویسنده پیشکسوت با اشاره به لزوم مجهز شدن کتابداران به فنون و ساختار نگارش گفت: برای اینکه یک خاطره به دل مخاطبان خود بنشیند چند عامل نیاز است؛ انتخاب سوژه، نوع نگاه کتابدار به سوژه، نوع پرداخت سوژه و در نهایت نوع نگارش آن عواملی هستند که یک خاطره را به خوبی منتقل می‌کنند. بر این اساس تصور می‌کنم که می‌توان با برگزاری چند جلسه برای کتابداران آنها را با فنون و ساختار نگارش بیشتر از پیش آشنا کرد.

گفتنی است همزمان با آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، اختتامیه سومین جشنواره خاطره نویسی کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها، با معرفی برترین آثار در دو بخش برگزیده و شایسته تقدیر برگزار می شود و طی آن  ۷ نفر برگزیده و ۳۸ شایسته تقدیر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول