اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کمیسیون حمایت از تولید مجلس خواستار تقویت دیپلماسی اقتصادی برای «رونق تولید» شد

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در گزارشی که در صحن مجلس قرائت شد بر تقویت دیپلماسی اقتصادی جهت تحرک بخشی «رونق تولید» تاکید کرد.

کمیسیون حمایت از تولید مجلس خواستار تقویت دیپلماسی اقتصادی برای «رونق تولید» شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره آسیب شناسی، چالش ها و راهکارهای رونق تولید در سال ۹۸ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

این گزارش در سه بخش رویکردهای کلان رونق تولید، آسیب شناسی بخش واقعی اقتصاد کشور و راهکارهای سیاستی تحقق رونق تولید به تفکیک بخش واقعی اقتصاد کشور تهیه شده است.

در بخش رویکردهای کلان رونق تولید، ۷ محور بنیادی تامین مالی، نظام مالیاتی، نظام بیمه‌ای، نظام تجاری، نظام ارزی، محیط کسب و کار و فناوری اطلاعات با هدف جامعیت و شمول پذیری رونق تولید در ابعاد کلان مورد تاکید قرار گرفته است با این رویکرد که باید قبل از آسیب شناسی این بخش این موارد مورد واکاوی برای دستیابی به اهداف رونق تولید در سال جاری قرار گیرد.

در این گزارش در بخش آسیب شناسی بخش واقعی اقتصاد کشور به بررسی وضعیت صنعت و معدن، صنعت پتروشیمی، بخش نفت و گاز، صنعت برق، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، مسکن و کشاورزی و توسعه روستایی پرداخته است.

در بخش سوم گزارش راهکارهای سیاستی در بخش‌های مورد اشاره در فصل قبل به تفکیک اقدامات لازم صورت گرفته دستگاه اجرایی اقدام کننده و کمیسیون مرتبط در مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخشی از این گزارش آمده است:

به اعتقاد بخش خصوصی و فعالان اقتصادی کشور حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکل تولید کشور، نرخ ارز و تغییرات آن و بی ثباتی اقتصاد کلان منتشر شده از ناحیه نرخ ارز است و لذا ثبات ارز در تحرک بخشی به رونق تولید بسیار حائز اهمیت و کلیدی است.

همچنین مدیریت نرخ ارز و حذف رانت ناشی از ارز ۴۲۰۰ تومانی، ایجاد تقویت شعب بانک های ایرانی مستقر در کشورهای همسایه و ترغیب صادر کنندگان به فروش ارز در کانال های ایجاد شده توسط بانک مرکزی با کاهش شکاف بین نرخ ارز بازار رسمی و غیر رسمی اهمیت بسیار زیادی دارد.

همچنین تقویت دیپلماسی اقتصادی و تجاری جهت تحرک بخشی بیشتر رونق تولید در سال جاری بسیار  حائز اهمیت است.

ادامه دارد...

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول