به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نورعلی عباسپور صبح امروز در مراسم تجلیل از انجمنهای برتر اولیاء و مربیان مدارس اظهار داشت: باید به سمتی هدفگذاری و برنامهریزی کنیم که ارتباط بین مدرسه و خانواده بیش از پیش پررنگ تر دیده شود.
وی افزود: در صورتی حضور والدین در مدارس اثر بخش خواهد بود که رابطه والدین با مدرسه یک رابطه کیفی باشد و نگاه کمیتی به مشارکت والدین در فعالیت های مدارس نمی تواند ما را به اهداف سند تحول نظام آموزش و پرورش امیدوار سازد.
عباسپور با بیان اینکه در ارتباط و تعامل مطلوب، تربیت معنا پیدا می کند، اظهار داشت: زیر ساخت اصلی تربیت در خانواده و مدرسه نهادینه و تشکیل می شود ولی تربیت یک فعالیت جمعی است که فراتر از خانواده و مدرسه، بلکه نیازمند مشارکت همه حوزه ها و نهادهای یک جامعه است.
مدیر کل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش آموزان سرمایه های آینده کشور هستند که برای تربیت مطلوب آنها باید وقت گذاشت و اگر خانواده ها وقت کافی را در راستای تربیت فرزندان در دوره کودکی و نوجوانی اختصاص ندهند، فرزندان آنها در آینده دچار مشکلات تربیتی خواهند شد.
وی، خانوادهها را الگوی اولیه در زندگی فرزندان خود دانست و رفتار والدین تأثیر بسزایی در شکلگیری رفتار و شخصیت فرزندان برشمرد.
عباسپور بیان کرد: از آنجائی که تربیت یک فعالیت پیچیده و دشواری به شمار می آید، پس داشتن آگاهی، مهارت و توانمندی کافی والدین برای مشارکت در تربیت امری ضروری و مهم است.
مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مدیران باید شرایط و بستری فراهم سازند تا والدین بتوانند در همه فعالیتهای آموزشی و پرورش مدارس فرزندان خود دخیل شوند و در تربیت آنها سهیم باشند.
وی داشتن روحیه مطالبهگری والدین را ضروری دانست و اضافه کرد: برای اینکه در مدارس تربیت به خوبی اتفاق بیفتد به روحیه مطالبهگری والدین نیاز است. پیگیری و مطالبه برنامههای مطلوب آموزشی، تربیتی و پرورشی از طرف والدین، مدارس را به حرکت در میآورد تا به دنبال تربیت صحیح در مدارس باشند.
انتهای پیام/ر/ی