اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

قانون مقابله با فساد اجرا نشده است/ دولت عزم لازم را در برخورد با فساد ندارد

نماینده مجلس نهم معتقد است: قانون ارتقای‌ سلامت نظام اداری و مقابله با فساد اجرا نشده است و دولت عزم لازم را در برخورد با فساد ندارد.

قانون مقابله با فساد اجرا نشده است/ دولت عزم لازم را در برخورد با فساد ندارد

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان در واکنش به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهوری در یزد اظهار کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی ابتدا باید از طریق قوه مجریه صورت گیرد و قانونی ۱۵ سال قبل به نام ارتقای‌ سلامت نظام اداری و مقابله با فساد تصویب شد که هنوز اجرا نشده است.

وی ادامه داد: در این قانون، نظام‌هایی برای ارتقای‌ سلامت نظام اداری و مقابله با فساد تعریف شده که بازدارنده است. جریان مبارزه با مفاسد بانکی، اداری و امور غیربانکی در اروپا و آمریکا نظام‌مند شده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: در جریان استیضاح ترامپ، برکناری رئیس‌جمهوری کره جنوبی و برخورد با وزرا در کشورهای دیگر و استعفاهای صورت گرفته به‌طور نظام‌مند برخورد می‌شود؛ در کشور ما هم قانون مشخص است ولی دولت‌ آن را اجرا نمی‌کند.

ثروتی افزود: رئیس‌جمهوری در مقطعی در پاسخ به جمله «اژه‌ای» سخنگوی وقت قوه قضاییه که گفته بود می‌خواهیم دانه‌درشت‌ها را بازداشت کنیم، گفته بود اگر دست به برادر من بزنید، جنگ راه می‌اندازم؛ همین جمله کافی است که رئیس‌جمهوری نشان دهد عزم لازم را در برخورد با فساد ندارد.

وی با بیان اینکه «جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهوری هم در واکنش به دستگیری برادرش یک سال جلسات مبارزه با مفاسد اقتصادی را تعطیل کرد، اضافه کرد: اگر مسلمان و پیرو اسلام هستیم، به دستورات آن باید عمل کنیم و برادر، خواهر، پدر و مادر در این مسائل اسلامی نباید دخالت داشته باشند.

این نماینده مجلس نهم با تأکید بر اینکه نظام ما اسلامی است، تصریح کرد: قوانین مصوب هم اسلامی است و باید اجرا شود.
ثروتی با اشاره به اینکه قانون مبارزه با مفاسد اجرا نشده است، اضافه کرد: نظام‌هایی که باید در این راستا شود، تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه با تعریف این نظام‌ها در گمرک، بانک‌ها و همه دستگاه‌ها کنترل‌های لازم صورت می‌گیرد، اظهار کرد: ساختارهای نرم‌افزاری لازم باید در دولت پیاده می‌شود و دولت الکترونیک اجرا ‌شود و جلوی عدم اجرای قوانین را بگیریم.

انتهای پیام /۷۵۰۳۵/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول