اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اولین پیروزی هندبال سپاهان در آسیا

پیروزی تیم هندبال سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا، مدال برنز تیراندازان در آسیا و نتایج بسکتبال NBA از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

اولین پیروزی هندبال سپاهان در آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روز 20  آبان ماه علاوه بر این‌که تیم هندبال سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا به نخستین پیروزی‌اش دست یافت، امیر غفور برای تیم والیبال لوبه عملکرد مناسبی به نمایش گذاشت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ تیم هندبال باشگاه سپاهان، امروز در چهارمین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا، نخستین پیروزی‌اش را رقم زد؛ در این بازی طلایی‌پوشان هندبال سپاهان، مقابل تیم العربی کویت، با نتیجه 31 بر 25  به پیروزی رسیدند.

سپاهان در گروه دوم با الوکره قطر، العمان عمان، باربار بحرین، الوحده عربستان و العربی کویت هم گروه است، سپاهان در ‌دور پایانی مرحله گروهی روز چهارشنبه مقابل باربار بحرین به میدان می رود.

✅ در لیگ والیبال سری‌آ ایتالیا، تیم لوبه با درخشش ستاره ایرانی خود امیر غفور، برابر مهمانش تیم پروجا به برتری رسید و پنجمین برد پیاپی خود در این فصل را به دست آورد؛ غفور همچون بازی هفته گذشته، در این دیدار نیز از ابتدا در ترکیب لوبه قرار گرفت و با کسب 15 امتیاز، باز هم نقش مهمی در پیروزی ارزشمند تیمش داشت.

✅ پنجمین اردو تیم ملی گلبال برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا تا 28 آبان در اصفهان برگزار می‌شود و محمد پرنیان و حسن جعفری از اردبیل، محمد سرنجی از اصفهان، محمد منصوری و مهدی عباسی از تهران و خلیل شهریاری نسب از کرمان نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی گلبال هستند.

✅ با برگزاری جلسه فوق‌العاده هیأت مدیره باشگاه، وضعیت ادامه همکاری باشگاه ذوب‌آهن با "علی‌رضا منصوریان" امروز مشخص خواهد شد. 

اعضای هیأت مدیره باشگاه ذوب‌آهن امروز دوشنبه 20 آبان ماه در جلسه‌ای شرایط تیم فوتبال این باشگاه را بررسی خواهند کرد و در خصوص سرمربی تیم نیز تصمیم‌گیری می‌کنند. 

✅ به مناسبت گرامیداشت 13 آبان و روز دانش آموز، مسابقات کشوری بازی‌های الکترونیک و ورزشی در ۶ رشته ورزشی با حضور 60 تیم و 400 ورزشکار در بخش آقایان از 12 استان کشور برگزار و برترین‌ها برای اعزام به مسابقات اربیل 2020 معرفی شدند.

در این رقابت‌ها در رشته بیلیارد افشین رضازاده و هادی حسن‌پور، در رشته تنیس روی میز محمدرضا تائبی‌پور و علی رسائیان‌، در رشته fifa20 پویان رحیمی و امید جزینی از اصفهان و در رشته فوتبال سه نفره تیم های چهارسوق و داتیس از اصفهان به مسابقات بین‌المللی که سال آینده در اربیل عراق برگزار می‌شود، راه پیدا کردند.

✅ تیم فوتبال سپاهان که تمرینات خودش را در تعطیلات لیگ برتر در شهر اصفهان پیگیری می‌کند، قرار است طبق برنامه و با نظر کادر فنی بعدازظهر روز پنج‌شنبه هفته جاری در دیدار تدارکاتی میزبان فولاد خوزستان در ورزشگاه نقش جهان باشد. 

همچنین مسئولان تیم سپاهان با توجه به هم‌زمان بودن بازی این تیم با صنعت نفت آبادان و بازی تیم ملی المپیک ایران، موافقت خودشان را با حضور امید نورافکن و علی کیخسروی در این تیم اعلام کردند، اما به خاطر بازی هفته یازدهم مقابل صنعت نفت، با حضور محمد محبی در تیم امید موافقت نکردند و این بازیکن پس از بازی تیم ملی بزرگسالان مقابل عراق، به سپاهان باز می‌گردد. 

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ چهاردهمین دوره رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا به میزبانی دوحه قطر در حال برگزاری است، امروز ملی‌پوشان تفنگ ایران در رده سنی جوانان در ماده میکس تفنگ در خط آتش قرار گرفتند.

تیم ایران با ترکیب آرمینا صادقیان و امیرسیاوش ذوالفقاریان با 626.5 امتیاز در رده سوم قرار گرفت و راهی فینال شد، در این ماده 2 تیم از هند، 2 تیم از چین، 2 تیم از سنگاپور و کره‌جنوبی راهی فینال شدند.

چین 1 و هند 1 برای کسب مدال طلا رقابت کردند. تیم میکس ایران با تیم چین 2 برای کسب مدال برنز در خط آتش قرار گرفتند، در پایان این مسابقه تیم میکس ایران در رده سوم قرار گرفت.

✅ پنجمین روز از رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان در شهر دبی امارات پیگیری شد که هاشمیه متقیان به دلیل داشتن رنکینگ بالا بدون حضور در مرحله مقدماتی و به طور مستقیم در لیست فینال این رقابت‌ها قرار گرفت و با ثبت رکورد 22.67 متر در مرحله فینال ماده پرتاب نیزه، کلاس F56، در جایگاه دوم جهان قرار گرفت؛ نفرات اول تا چهارم هر ماده موفق به کسب سهمیه پارالمپیک توکیو می‌شوند.

✅ سعید علی‌حسینی، قهرمان با اخلاق وزنه‌برداری کشورمان در فدراسیون وزنه‌برداری حضور یافت و با امضای نامه رسمی بازنشستگی، از دنیای ورزش حرفه‌ای خداحافظی کرد.

علی‌حسینی در این نامه، ضمن درخواست بازنشستگی از ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، قید کرده که نام وی را از سیستم ADAMS (مدیریت و نظارت آنتی دوپینگ) خارج کنند.

✅ رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان کشور در بخش مردان به میزبانی البرز برگزار می‌شود، این مسابقات از روز چهارشنبه هفته جاری به میزبانی البرز آغاز خواهد شد و سه روز ادامه دارد.

ووشوکاران در 2 بخش ساندا و تالو به مصاف حریفان می‌روند تا نفرات و تیم‌های برتر مشخص شوند؛ نفرات برتر این مسابقات، جواز حضور در مرحله نخست اردوی تیم ملی ووشوی ایران را به دست می‌آورند.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ تورنمنت بسکتبال سه نفره آفریقا کاپ، در حالی در اوگاندا به پایان رسید که در هر دو بخش مردان و زنان تیم مصر توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

در پایان این رقابت‌ها و در بخش زنان ثریا محمد، دختر 24 ساله و محجبه مصری با کسب 48 امتیاز، به عنوان پر امتیازترین و ارزشمندترین بازیکن رقابت‌ها شناخته شد؛ او در بازی فینال مقابل مالی که دو عنوان قهرمانی آفریقا را در کارنامه دارد، 8 امتیاز را کسب کرد و نقش بسزایی در قهرمانی مصر داشت.

✅ در ادامه هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان منچسترسیتی بود و به پیروزی پرگل 3 بر یک رسید.

قرمزهای آنفیلد با این پیروزی عملا رکوردی تاریخی را پس از 34 سال به ثبت رساندند؛ شاگردان کلوپ برای نخستین بار در 13 بازی متوالی خانگی در ورزشگاه آنفیلد پیروز شدند که در 34 سال اخیر برای این تیم بی سابقه است.

✅ در ادامه رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا امروز در دیداری نزدیک به وقت‌های اضافه هم کشیده شد، دنوِر ناگتز موفق شد حریف خود مینه سوتا را 100 بر 98 از پیش رو بردارد، در این بازی دو تیم در وقت قانونی در امتیاز 90 مساوی شدند.

جدال میلواکی و اوکلاهاما هم با 2 امتیاز اختلاف به پایان رسید و این میلواکی بود که 121 بر 119 به پیروزی رسید؛ یانیس آنتته کومپو، غول یونانی میلواکی که پرتاب ضعیف پنالتی‌اش سوژه رسانه‌ها شده است، با کسب 35 امتیاز و 16 ریباند بهترین بازیکن زمین بود.

لس آنجلس لیکرز با وجود تریپل دبل دوباره لبران جیمز مقابل قهرمان فصل قبل یعنی تورنتو رپتورز 113 بر 104 نتیجه را واگذار کرد، جیمزِ پادشاه در این مسابقه 13 امتیاز، 13 ریباند و 15 پاس منجر به گل داشت.

انتهای پیام/63090/م20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول