اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

ارائه بیش از ۴۹هزار خدمت مامایی به زنان تنگستانی در سال جاری

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: زنان شهرستان تنگستان در سال جاری بیش از ۴۹هزار خدمت مامایی دریافت کرده‌اند.

ارائه بیش از ۴۹هزار خدمت مامایی به زنان تنگستانی در سال جاری

عادل مقدس در گفت وگو با خبرگزاری  فارس در شهرستان  تنگستان، اظهار داشت : در سال  جاری 49هزار و 63 خدمت مامایی به زنان شهرستان ارائه شده است که این خدمات نقش موثری در بهبود و افزایش سلامت زنان داشته است.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان  تنگستان افزود : 15هزار و 91 زن میانسال در شهرستان تنگستان زندگی می‌کنند که به صورت مستمر خدمات مورد نیاز خود را از خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت دریافت می‌کنند.
 
وی خدمات ارائه شده به زنان میانسال شهرستان را 59هزار و 105 خدمت ذکر کرد و گفت: در برنامه طرح تحول نظام سلامت برنامه‌های مستمری برای پایش سلامت زنان دیده شده است که شبکه بهداشت و درمان تنگستان نیز در همین راستا گام برداشته و تلاش می‌کند.

مقدس تصریح کرد : در برنامه طرح تحول سلامت، زنان،خدماتی همچون مشاوره باروری سالم و فرزندآوری، ارزیابی از نظر سلامت اجتماعی، ارزیابی سلامت روان، ارزیابی فعالیت بدنی، خدمات سلامت زنان در دوران باروری و یائسگی، خدمات پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی از طریق خطرسنجی و مراقبت ادغام یافته، دیابت، فشارخون بالا و اختلال چربی خون را دریافت می‌کنند.
 
رئیس شبکه  بهداشت و درمان شهرستان  تنگستان تاکید کرد: زنان به‌عنوان قلب یک خانواده نقشی اساسی در سلامت خانواده و در نتیجه سلامت جامعه دارند.
 
عادل مقدس با بیان اینکه آینده یک ملت را بی‌شک زنان آن کشور می‌سازند، اظهار کرد: آموزه‌ها و فعالیت‌هایی که زنان در راستای بهبود ابعاد مختلف زندگی خانواده در پیش می‌گیرند بر شاکله جامعه تاثیرگذار است، بنابراین باید با حساسیت ویژه‌ای سلامت زنان پیگیری و در راستای آن گام برداشته شود.
 
وی افزود: ما بر این باور هستیم که اگر مادر در سلامت کامل جسمی و روحی باشد قطعا فرزندی که در دامان این مادر پرورش می‌یابد، آینده کشور را در همه‌جهات تضمین خواهد کرد و این مهم توجه و اهمیت به سلامت زنان را بیش از پیش گوشزد می‌کند.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول