اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

‌راه‌اندازی و نگهداری‌ همه تجهیزات و سامانه‌های هوانوردی با دانش متخصصان داخلی

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: نصب، راه اندازی، نگهداری و تعمیر همه تجهیزات و سامانه‌های هوانوردی کشور با دانش متخصصان الکترونیک هواپیمایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام می‌شود.

‌راه‌اندازی و نگهداری‌ همه تجهیزات و سامانه‌های هوانوردی با دانش متخصصان داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سیامک بهنام،‌ در تشریح وظایف و عملکرد اداره کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌ها، اظهار داشت: ‌‌رشد حداقل 1.5 برابری تامین تجهیزات طی ۱۵ سال گذشته، برنامه‌ریزی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز و اقدامات مثبت در تولید پژوهش های مربوط ایمنی صنعت هوانوردی از عملکردهای این اداره کل است.

وی با اشاره به تعامل با شرکت‌های دانش بنیان مربوط به صنعت هوانوردی، گفت: آموزش در سطح شرکت مثبت ارزیابی شده و باید آموزش‌های خارج از کشور با شرکت‌های بزرگ صنعت هوانوردی بیش از پیش گسترش یابد.

بهنام اضافه کرد: نصب، راه اندازی، نگهداری و تعمیر همه تجهیزات و سامانه‌های هوانوردی کشور با دانش متخصصان الکترونیک هواپیمایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: برای انجام یک پرواز ایمن در پروازهای داخلی، بین‌المللی و یا عبوری از فضای جمهوری اسلامی ایران و از زمانی که مسافران وارد فرودگاه‌ها می شوند، برای چک مسافر و بار از تجهیزات بازرسی امنیتی ایکس ری (X-RAY) و گیت وی (Gate-way)  استفاده می‌شود.

وی افزود: پس از ورود مسافران به داخل هواپیما و از زمان برخاستن تا نشستن هواپیما و در طول پرواز، جهت هدایت هواپیما در مسیریابی، تعیین فواصل و شیب فرود از سامانه‌های کمک ناوبری ILS ،DME ،DVOR/VOR و NDB منصوبه در فرودگاه‌ها و مسیر راه‌های هوایی و نقاط کویری و مرتفع کوهستانی، برای تشخیص موقعیت و مشخصات پرواز شامل نوع و شماره پرواز و سرعت و ارتفاع هواپیما و سایر اطلاعات مهم و ارسال اطلاعات مذکور به برج و اپروچ فرودگاه‌ها و مرکز کنترل فضای کشور از سامانه‌ها و سنسورهای نظارتی رادار و سامانه های پردازشگر اتوماسیون استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: برای برقراری مداوم ارتباط کلامی بین هواپیماها و کنترلرهای مراقبت پرواز برج و اپروچ فرودگاه‌ها و مرکز کنترل فضای کشور، از سامانه های RCAG، سوئیچینگ و فرستنده و گیرنده ها بهره می‌بریم.

بهنام اضافه کرد:‌ حفاظت همه سامانه‌ها و تجهیزات هوانوردی در مقابل صاعقه، اضافه ولتاژ و فراتاخت ولتاژ، تهیه و نگهداری و تعمیر همه منابع تغذیه و UPS سامانه های فوق و‌ زون بندی سایت‌ها و همچنین حفاظت پرسنل الکترونیک در برابر پرتوهای مذکور از وظایف مهم اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است.

بهنام اضافه کرد: برای انجام وظایف فوق حدود 600 نفر از متخصصان الکترونیک هواپیمایی در اداره کل ارتباطات و ناوبری و ادارات مهندسی الکترونیک سراسر کشور با حداکثر توان به کار مشغول هستند که با برگزاری آموزش‌های تخصصی و عمومی در قالب دوره‌های پودمانی و همچنین دوره های عملی OJT، همواره دانش آنها بروز و ارتقاء می یابد.‌

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با گرامی‌داشت 12 نوامبر روز جهانی الکترونیک هواپیمایی (21 آبان 98) به همه متخصصان الکترونیک فرودگاه‌های کشور این روز را تبریک گفت‌.

‌بنابراین گزارش در چهل و دومین برنامه مهمان هفته که در آستانه روز جهانی الکترونیک هواپیمایی برگزار شد، سید احمد مومنی‌رخ به عنوان چهره ماندگار صنعت فرودگاهی معرفی و از مدیران کل سابق ارتباطات و ناوبری هوایی ایران قدردانی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول