اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

فرماندار هنگ‌کنگ: تشدید خشونت‌ها دستاوردی نخواهد داشت

فرماندار هنگ‌کنگ گفت، تشدید خشونت‌ها موجب محقق شدن هیچ‌کدام از تقاضاهای معترضان نخواهد شد و چنین افرادی دشمنان ملت هستند.

فرماندار هنگ‌کنگ: تشدید خشونت‌ها دستاوردی نخواهد داشت

به گزارش گروه مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ روز دوشنبه در نشستی خبری گفت، تشدید خشونت‌ها هیچ هدفی را محقق نخواهد کرد.

کری لام گفت، این اعتراضات در حال نابود کردن جامعه است و افرادی که در آن شرکت دارند دشمنان ملت هستند. همه مردم هنگ‌کنگ تحت تأثیر این ناآرامی‌ها قرار گرفته‌اند و آشوبگران این منطقه در شرایط سختی قرار داده‌اند.

اعتراضات در هنگ‌کنگ از حدود شش ماه پیش آغاز شده است. شهروندان هنگ‌کنگی نهم خرداد ماه در اعتراض به تصویب لایحه استرداد مجرمان در مجلس این کشور اعتراضات را آغاز کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمان به چین را میسر ‌می‌کرد اما به‌ گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ‌کنگ می‌شد. 

کری لام در ادامه سخنانش، آتش زدن یکی از حامیان چین در هنگ‌کنگ را محکوم کرد و گفت،‌ چنین کاری نقض آشکار صلح و حاکمیت قانون است. لام گفت: «خشونت هیچ راهکاری در خصوص مشکلاتی که هنگ‌کنگ با آن مواجه است اختیار ما قرار نخواهد داد. اولویت مشترک ما اکنون این است که به خشونت‌ها خاتمه دهیم و اوضاع هنگ‌کنگ را هرچه زودتر به حالت عادی برگردانیم».

فرماندار هنگ‌کنگ افزود: «تشدید خشونت‌ها در محقق کردن هیچ تقاضایی نه از سوی مردم و نه از سوی دولت موفق نخواهد بود. زیرا خشونت، خشونت بیشتر را به‌همراه دارد».

وی از مردم هنگ‌کنگ درخواست کرد آرامش خود را حفظ کرده و از مشارکت در هر گونه فعالیت غیرقانونی خودداری کنند.

دولت در واکنش به این اعتراضات، لایحه استرداد مجرمان را تعلیق کرد اما با این حال، معترضان خشن همچنان به تظاهرات خود که بر اساس گزارش‌های خبری، آمریکا نیز در آن نقش دارد، ادامه داده و خواستار حقوق و آزادی‌های بیشتری شده‌اند.

در صورتیکه این لایحه به تصویب می‌رسید، افراد تحت تعقیب پلیس چین که به هنگ کنگ فرار کرده بودند، پس از دستگیری به دولت مرکزی چین تحویل داده می‌شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول