اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

صادرات خرمای بوشهر در سال جاری 34 درصد افزایش یافت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: میزان صادرات خرمای استان بوشهر 34 درصد افزایش یافته است.

صادرات خرمای بوشهر در سال جاری 34 درصد افزایش یافت

سیدحسین حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر، با بیان اینکه صادرات خرمای بوشهر ۳۴ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: با توجه به برگزاری موفقیت‌آمیز اولین جشنواره خرما در سال گذشته، امسال نیز دومین جشنواره خرما با استقبال فراوان در استان بوشهر از تاریخ ۲۱ الی ۲۴ آبان ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی استان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: در نشست میز ملی خرما مسائل و مشکلات مرتبط با صادرات خرما و همچنین دیگر مشکلات این حوزه و راه‌کارهای مناسب قابل‌ پیگیری  تصمیم‌گیری و مطرح خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، از استقبال بیش از سه برابری تولیدکنندگان و غرفه‌داران از دومین نمایشگاه خرما استان بوشهر خبر داد و گفت: سال گذشته این نمایشگاه در فضایی به مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع برگزار شد، که امسال در فضایی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ مترمربع با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان فعال در این حوزه برگزار می‌شود.

حسینی اضافه کرد: حدود ۴۷ درصد از نمایشگاه واحدهای فعال در تولید، بسته‌بندی و فرآوری خرما از خارج استان هستند که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ صادرات خرما نسبت به گذشته افزایش خوبی داشته است، به‌گونه‌ای که حدود ۳۴ درصد از نظر ارزشی و ۱۹ درصد از لحاظ وزنی رشد داشته و به عبارتی ۳۳۷ میلیون دلار خرما از ایران به کشورهای مختلف صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه بازار صادراتی خرمای ایران و استان بوشهر کشور هندوستان، پاکستان، ترکیه، عراق و آسیای میانه است، افزود: ایجاد خوشه صنعتی خرما یکی دیگر از اقداماتی است که در بخش صنعت و معدن و تجارت در این حوزه اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: این خوشه صنعتی نقش مهمی در حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی داشته است  و موجب ارائه محصولات این واحدها و آشنایی با رقبای تجاری‌شان در بازارهای مختلف شده است.

حسینی یادآور شد: ایجاد واحدهای نگه‌داری خرما با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان که به نگه‌داری خرما به صورت سالم کمک کرده، از دیگر اقدامات این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته ظرفیت سردخانه‌ای برای نگه‌داری خرما پنج هزار تن بوده که با اقدامات صورت گرفته ظرفیت ذخیره‌سازی و نگه‌داری خرما به ۲۵ هزار تن افزایش‌یافته است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول