اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

مقابله و افزایش کنترل مرز در اولویت قرار دارد

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با بیان اینکه ۲۸ درصد کشفیات مواد مخدر کشور از سیستان و بلوچستان است، گفت: مقابله و افزایش کنترل مرز در اولویت قرار دارد.

مقابله و افزایش کنترل مرز در اولویت قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار مومنی امشب در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر در سیستان و بلوچستان، اظهارکرد: سیستان و بلوچستان در خط مقدم جهانی مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با بیان اینکه ۲۸ درصد کشفیات مواد مخدر کشور از سیستان و بلوچستان است، گفت: مقابله و افزایش کنترل مرز در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: طرح «یاری گران زندگی» از جمله طرح‌های مهم در حوزه پیشگیری است که بزودی انجام خوهد شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر گفت: بیش‌از ۶۰ درصد معتادین کشور ساماندهی می‌شوند و سه مرکز در شمال، مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان به این امر اختصاص پیدا کرده است.

وی در خصوص بیمه معتادان خاطر نشان کرد: سعی بر آن است بیمه معتادین و سلامت دوباره احیا و توافق با مراکز بیمه در این باره انجام شود.

سردار مومنی آمادگی مردم سیستان و بلوچستان در خصوص مشارکت اجتماعی را بسیار مثبت دانست و افزود: مردم این استان علاقه بسیاری در حوزه مشارکت‌های اجتماعی داشته و آمار ۸۴ درصدی مشارکت در سال ۹۷ و افزایش سازمان‌های مردم نهاد نشان از این امر دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مصرف کننده مستمر مواد مخدر در کشور وجود دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کشفیات مواد مخدر امسال نسبت به سال های قبل بیش از 3 تا 4 برابر شده است.

احمدعلی موهبتی بیان کرد: مقابله با مواد مخدر، فکر درست، توان مضاعف و جنبش همگانی می‌خواهد و همه اقشار مردم در همه سطوح جامعه باید پای کار باشند و تبعات مصرف مواد مخدر را برای مردم تشریح کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سن مصرف مواد مخدر پایین رسیده بایداز دانش آموزان و نوجوانان مراقبت کنیم که ناخواسته در دام اعتیاد گرفتار نشوند.

این مسؤول اضافه کرد: تمام امکانات کشور در امر مبارزه و مقابله با مواد مخدر باید در سیستان و بلوچستان متمرکز شود چراکه اینجا خط اول مبارزه با مواد مخدر است.

موهبتی گفت: امیدواریم سفر مسؤولان ستاد مبارزه با مواد مخدر به سیستان و بلوچستان سبب گشایش بیشتر در حوزه اعتبارات و امکانات در موضوع پیشگیری و مقابله در این زمینه شود.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول