اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

دولت در مهار شاخص‌های کاهنده و تضعیف‌کننده اقتصاد کشور موفق بوده است

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به شرایط سخت و دشواری که در آن قرار داریم، گفت: دولت در مهار شاخص‌های کاهنده و تضعیف‌کننده اقتصاد کشور موفق بوده است.

دولت در مهار شاخص‌های کاهنده و تضعیف‌کننده اقتصاد کشور موفق بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، شامگاه یکشنبه و در پی سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان یزد، جلسه شورای اداری شهرستان اردکان با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در سالن جلسات شهید حنیف فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

جمشید انصاری در این نشست با اشاره به پیشینه فرهنگی و تاریخی شهرستان اردکان که زادگاه و موطن بسیاری از علما و بزرگان دینی بوده است، گفت: مردم این خطه از میهن اسلامی باید به این پیشینه ببالند.

وی افزود: شهرستان اردکان در بخش صنعت به‌ویژه در حوزه صنایع معدنی که ماده اصلی آن در این منطقه وجود دارد با برنامه‌ریزی‌های خوبی که انجام‌شده گام‌های بسیار بزرگی را برداشته است. توسعه در بخش صنعت پیامدهایی نیز مانند مهاجرت به این شهرستان را به دنبال داشته است که بسیاری از افراد برای کار در واحدهای صنعتی در این منطقه حضور پیدا کردند و طبعاً یک چندگانگی فرهنگی را در منطقه شاهد هستیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بابیان اینکه نرخ بیکاری در شهرستان اردکان حدود 10 درصد است، گفت: این میزان بیکاری نشان‌دهنده این است که برای نیروهای تحصیل‌کرده درزمینهٔ اشتغال مشکلات قابل‌توجهی وجود دارد و بسیاری از واحدهای تولیدی مستقر در این منطقه توانایی جذب نیروهای تحصیل‌کرده را ندارند و این نیازمند توسعه بخش خدمات دانش‌بنیان است که زمینه و امکان آن در این شهر فراهم است که لازم است دولت در این زمینه ورود پیدا کند و با سرمایه‌گذاری، به بخش خصوصی کمک کند تا بتوان برای نیروهای تحصیل‌کرده و بومی شهرستان اشتغال مناسب‌تری را فراهم کرد.

وی با اشاره به پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به شهرستان اردکان اظهار داشت: بهره‌برداری از این طرح می‌تواند منشأ آثار خوبی برای منطقه باشد و بنده به‌عنوان نماینده دولت در شهرستان اردکان وظیفه خود می‌دانم که تمام مطالبات و درخواست‌هایی که داده‌شده است را پیگیری کنم تا بتوانیم آثار و برکات این سفر را پس از چند ماه در منطقه و شهرستان شاهد باشیم.

انصاری گفت: آنچه در حوزه اقتصاد شهرستان اردکان اتفاق افتاده با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پیگیری‌های مسؤولین و باهمت و تلاش مردم سخت‌کوش این منطقه محقق شده است و باید قدر این روحیه مردم را بشناسیم و همیشه از مردمی که در عین قناعت کارهای بسیار دشوار و بزرگ را برای آبادانی شهر خود انجام می‌دهند تشکر کرد و درمجموع باید از همه تلاشگران در عرصه اقتصاد این شهرستان تشکر و قدردانی کرد. دولت نیز با برآورده کردن بخشی از نیازها و درخواست‌هایی که وجود دارد شتاب بیشتری به روند توسعه این شهرستان و منطقه بدهد تا بتواند درخشش خود را در عرصه توسعه ادامه دهد.

وی در پایان بابیان اینکه با توجه به شرایط دشواری که در آن قرار داریم دولت توفیقات قابل‌توجهی را در مهار شاخص‌های کاهنده و تضعیف‌کننده اقتصاد کشور پیداکرده است، اظهار داشت: امروز شاهد کنترل نرخ ارز در یک دامنه قابل‌قبول، مهار تورم و جلوگیری از افزایش آن، کنترل نرخ بیکاری و دیگر شاخص‌ها هستیم.

انتهای پیام/ 90010/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول