اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

آیت‌الله اراکی: مجمع تقریب مذاهب به انسجام گروه‌های شیعی عراق کمک می‌کند

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: دفتر این مجمع در عراق با گروه‌های شیعی، حشدالشعبی و دیگر جریان‌های سیاسی و مذهبی ارتباط گسترده‌ای دارد و تلاش‌های زیادی انجام شده تا انسجام بیشتری میان شیعیان عراق را شاهد باشیم.

آیت‌الله اراکی: مجمع تقریب مذاهب به انسجام گروه‌های شیعی عراق کمک می‌کند

آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با ارائه تحلیلی از اتفاقات اخیر کشور عراق اظهار داشت:‌ آنچه در عراق اخیراً رخ داده است، مانند اتفاقات برخی کشورهای دیگر است که از سوی ایادی استکبار مدیریت می‌شود.

استکبار جهانی به دنبال برچیدن وحدت میان ملت‌هاست

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی، هرجا ببیند انسجام اجتماعی برای رسیدن به اهداف ایجاد شده است و مردم آن کشور درصدد هستند که با این انسجام دست آنان را از کشور خود برچینند، هر کاری انجام می‌دهد تا این انسجام اجتماعی از بین برود، گفت: آمریکا به جایگاه عراق در بین جهان اسلام چشم دوخته و به موقعیت استراتژیک این کشور از لحاظ آب، راه‌های ارتباطی، نفت و ... طمع دارد. بنابراین آمریکا به این سادگی دست از سر این کشور بر نخواهد داشت.

راهپیمایی اربعین مایه انسجام عراقی‌ها شد

اراکی تصریح کرد: به لطف خداوند در بین ملت عراق  با اتفاقاتی همچون راهپیمایی اربعین که با گستردگی و شکوه برگزار شد، شاهد انسجام هستیم. همچنین شاهد حضور مردم عراق با هوشیاری و قدرت در انتخابات سیاسی و تحقق آرمان‌ها و خواسته‌های خود هستیم. همین مسأله برای استکبار ناگوار است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: پیش‌بینی ما از تحولات عراق بر این بود که توطئه‌ داخلی شکل خواهد گرفت؛ زیرا آمریکا، اسراییل و وابستگان آن‌ها تلاش زیادی برای ایجاد اختلاف کرده بودند. در گذشته نیز اختلافاتی را ایجاد کردند، اما تیرشان به سنگ اراده ملت عراق خورده بود.

تفرقه‌افکنی‌های استکبار در عراق

وی اضافه کرد: آنان ابتدا خواستند بین شیعیان و سنی‌ها اختلاف بیاندازند. از این رو، داعش را راه اندازی کردند. بعد بین کرد و عرب اختلاف انداختند و مساله استقلال کردستان را مطرح کردند، اما در هر دو توطئه  شکست خوردند.

اراکی با بیان اینکه آنان این بار خواستند در بین ملت عراق اختلاف و چندگانگی ایجاد کنند که بحمدالله این توطئه هم با همت مسئولین و هوشیاری ملت عراق و جوانان و مرجعیت این کشور و رهبران حشدالشعبی در حال جمع شدن است و به جایی نخواهد رسید، تصریح کرد: ما برای مردم عراق آرزوی توفیق داریم و امیدواریم مسئولین موفق شوند و مشکلاتی را که در این کشور وجود دارد با قاطعیت و اراده جدی رفع کنند.

تلاش‌های مجمع تقریب برای حفظ انسجام شیعیان ایران و عراق

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پاسخ به این سوال که حمله به کنسولگری ایران در کربلا نشان‌دهنده تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف میان جریان شیعی در جهان اسلام است. این مجمع برای گفت‌وگوهای شیعی ـ شیعی چه برنامه‌ای دارد، تصریح کرد:  مجمع تقریب مذاهب اسلامی دفتری در کشور عراق تاسیس کرده است که از این طریق، با گروه‌های شیعی در کشور عراق از شمال  تا جنوب این کشور و همچنین با حشدالشعبی و دیگر گروه‌های سیاسی و مذهبی ارتباط گسترده و زیادی دارد و تلاش‌های زیادی انجام شده تا ان‌شاء‌الله این نقشه دشمنان نیز شکست بخورد و انسجام بیشتری را میان گروه‌های شیعی شاهد باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول