اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

استفاده حداکثری از ظرفیت آب پساب و چاه برای آبیاری فضای سبز شهر قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: از حداکثر ظرفیت موجود برای استفاده از پساب و آب چاه در آبیاری فضای سبز شهر قم استفاده می‌شود.

استفاده حداکثری از ظرفیت آب پساب و چاه برای آبیاری فضای سبز شهر قم

پیام جوادیان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به مشکلات پیش‌روی توسعه فضای سبز شهر قم، اظهار کرد: مشکل اول بحث آب است؛ سهم شهر قم در استفاده از آب‌های زیرزمینی نسبت به سایر کلان‌شهرها بالا بوده و هست و شهرداری را به سمتی برده که از آب شرب شهری استفاده کند که کار غلطی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: در سال ۹۴ تفاهم‌نامه‌ای با شرکت آبفا و آب منطقه‌ای داشتیم تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه مصرف آب شرب شهری را کاهش دادیم، ۲۰ سال قبل شهرداری در تفاهم‌نامه‌ای با شرکت آب منطقه‌ای ۷۱۵ انشعاب آب خریداری کرده و پول آن را تهاتر کرده است؛ چراکه شهرداری قم ۳۳ درصد سهام شرکت آب و فاضلاب را در اختیار دارد که کاش آن زمان به جای انشعابات چاه در اختیار شهرداری می‌گذاشتند.

جوادیان افزود: در عوض کاهش مصرف آب شرب شرکت آب منطقه‌ای مجوز حفر هفت حلقه چاه را به ما داد و تعدادی از چاه‌هایی که پروانه نداشت جزو آورده شهرداری به حساب آمد.

وی گفت: عمده فضای سبز شهر قم با آب پساب و چاه آبیاری شده و قسمت بسیار کمی از آن  از آب شرب آبیاری می‌شود و تلاش داریم این مقدار را به صفر برسانیم، البته هیچ کلان‌شهری نیست که ادعا کند از آب شرب استفاده نمی‌کند.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول