اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

دشمن نمی‌تواند برادری شیعه و سنی را خدشه‌دار کند

امام جمعه پاوه با بیان اینکه پاسداری از دین در این عصر با هجمه‌های دشمنان، وظیفه ما است، گفت: دشمن نمی‌تواند وحدت و برادری اهل سنت و اهل تشیع را خدشه‌دار کند.

دشمن نمی‌تواند برادری شیعه و سنی را خدشه‌دار کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مراسم جشن بزرگ میلاد پیامبر اسلام(ص) پیش از ظهر امروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان، علمای اهل سنت، اهل تشییع و همچنین مهمانانی از اقلیم کردستان عراق، استان کردستان در مسجد جامع شهرستان پاوه برگزار شد.

امام جمعه پاوه در این مراسم ضمن خیرمقدم به مهمانان و تبریک میلاد پیامبر اکرم، اظهار داشت: پاسداری از اسلام با وجود هجمه‌های دشمنان، وظیفه تک‌تک ماست.

ماموستا ملا‌قادر قادری افزود: پیامبر ما نجات‌بخش امت‌های مختلف بوده است، آیا شایسته نیست که ما در میلاد آن بزرگوار شادی کنیم و شاد باشیم‌.

وی با اشاره به اهمیت میلاد پیامبر اسلام، ادامه داد: چهار روز میلاد، بعثت، هجرت و وفات حضرت محمد(ص) هم مهم است و هم تاثیرگذار است.

قادری گفت: آئین اسلام و پاسداری از آن برعهده پیامبر عزیز اسلام بود که پس از آن به‌دست محبان و جانشینان آن و امروز هم حفظ و ترویج آن برعهده ما مسلمانان است و ما هم حق داریم که از این دین پیروی کنیم.

وی با بیان هجمه‌ها دشمنان اسلام به دین و پیامبر اکرم (ص)، گفت: پاسداری از دین وظیفه ما است و برگزاری مراسماتی چون جشن میلاد یک نوع دفاع از پیامبر بزرگوار اسلام است که بارها شاهد توهین‌های مکرر دشمنان در گذشته و عصر امروز به آن حضرت بوده‌ایم.

قادری با بیان اینکه در کشور ایران اسلامی، یک‌هشتم جمعیت کشور اهل سنت و جماعت هستند، گفت: گستره جمعیتی اهل سنت ایران در مرزها هستند و در 13 استان کشور حضور دارند که جمعیت شافعی مذهب آن از مابقی مذاهب بیشتر است و 17 هزار مسجد، یک‌هزار مدرسه علوم دینی اهل سنت در ایران وجود دارد.

وی گفت: در طول 40 سال انقلاب اسلامی دشمنان توطئه‌ها و دسیسه‌های مختلفی را برای ایجاد اختلاف بین اهل سنت و اهل تشییع انجام دادند اما با وجود مقام معظم رهبری، وجود علمای آگاه و هوشیاری مردم  وحدت و برادری اهل سنت و اهل تشیع هیچ‌گاه خدشه‌دار نشده است، هرگز جامعه اهل سنت فریب دشمنان را نخورده است.

امام جمعه پاوه افزود: جشن میلاد پیامبر اکرم و چنین مراسمات وحدت‌آفرینی به نفع همه و مبارک است.

قادری در پایان، گفت: تا زمانی که به این صورت یکدل وحدت داشته باشیم دشمن نمی‌تواند به ما ضربه‌ای وارد کند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول