اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

غلامی: تاسیس کارگروه آینده‌پژوهی در دانشگاه‌ها

وزیر علوم با بیان اینکه فارغ‌التحصیل دانشگاهی ما نباید منتظر این باشد تا در جایی پناه بگیرد، گفت: لازم است یک کارگروهی در دانشگاه‌ها در زمینه آینده‌پژوهی و زمینه‌های مناسب برای فعالیت‌های آینده فعالیت کند.

غلامی: تاسیس کارگروه آینده‌پژوهی در دانشگاه‌ها

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان قم، از بخش‌های مختلف دانشگاه صنعتی قم بازدید و با اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه گفت‌وگو کرد.

غلامی در این نشست، بر ارائه برنامه‌های راهبردی دانشگاه‌ها و همچنین ماموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: رشد علم در جهان بسیار سریع است و ما باید سعی کنیم به هر نحو ممکن از این سرعت رشد علمی باز نمانیم و بتوانیم تا جای ممکن در سطح رشد و توسعه جهانی علم حرکت کنیم.

* پذیرش دانشجویان خارجی در تحصیلات تکمیلی

وزیر علوم افزود: ما در زمینه مهارت‌افزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هم وظیفه رسیدگی داریم. فارغ التحصیل دانشگاهی ما نباید منتظر این باشد تا در جایی پناه بگیرد، بلکه باید خود کارآفرین بوده و چند نفر دیگر را هم به اشتغال برساند.
غلامی با بیان اینکه لازم است یک کارگروهی در دانشگاه‌ها در زمینه آینده‌پژوهی و زمینه‌های مناسب برای فعالیت‌های آینده فعالیت کنند، گفت: در حال حاضر از دانشگاه ها انتظار می‌رود در همه موارد به یکدیگر کمک کنند و با ایجاد شبکه‌های دانشگاهی استانی از امکانات یکدیگر به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.
وزیرعلوم درخصوص افزایش پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی و به خصوص پذیرش دانشجویان خارجی در این مقطع از برنامه‌های اصلی وزارت علوم است و دانشگاه‌ها می‌توانند با اعلام ظرفیت‌های خود به جذب این دانشجویان کمک کنند.
در ادامه این نشست رضایی مهر رئیس دانشگاه صنعتی قم گزارشی از عملکرد این دانشگاه در بخش‌های مختلف ارائه کرد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول