اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قدرت معنوی انسان مسلمان همان است که انقلاب عاشورا را آفرید

جهادگر دوران سازندگی و دفاع مقدس طی یادداشتی نوشت: قدرت معنوی انسان مسلمان همان است که انقلاب عاشورا را آفرید و انقلاب اسلامی ایران را رقم زد، وقتی انسان مسلمان به این باور برسد که در خلقت و در ذاتش از روح خدا متنعم شده است یعنی می تواند خداگونه شود.

قدرت معنوی انسان مسلمان همان است که انقلاب عاشورا را آفرید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید خلیل مهدیزادگان حسینی جهادگر دوران سازندگی و دفاع مقدس طی یادداشتی به بررسی قدرت معنوی ایران اسلامی پرداخته است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

اعتقاد و سپس استفاده کردن از عنایت هایی که خداوند به ما ارزانی داشته است قدرت معنوی را تشکیل می دهد، خداوند در خلقت انسان می فرماید «نفخت فیه من روحی» از اینجا می توان به عظمت و قدرت معنوی انسان پی برد، بنابراین اتکال به این استعدادی که خداوند در وجود انسان نهاده است می تواند در تمامی امور دنیوی کار ساز و مشکل گشا باشد.

قدرت معنوی انسان مسلمان همان است که انقلاب عاشورا را آفرید و انقلاب اسلامی ایران را رقم زد، وقتی انسان مسلمان به این باور برسد که در خلقت و در ذاتش از روح خدا متنعم شده است یعنی می تواند خداگونه شود که در تاریخ اسلامی می توان به نمونه های بسیاری از آن اشاره کرد.

امروز بعد از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی بهتر می توان به مقایسه عملی بعضی از جریاناتی که بیشتر باور به قدرت معنوی اسلام داشتند، پرداخت. 

 دولت ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون و در مقایسه با سایر کشورها در مسیر حرکت و در جهت ساختن ایرانی آباد، چقدر موفق بودند؟ در گذشته با توجه به اعتقاد ضعیف به قدرت معنوی، شاهد رشد و تحول خوبی نبودیم در حالیکه همین مسیر در نیروهای دفاع مقدس و رزمندگان مسلمان، سپاهیان انقلاب و جهادگران سازندگی که اعتقاد بیشتری به قدرت معنوی و لا یزال خداوندی داشتند نتایج خوبی را بر جای گذاشت تا جایی که اکنون در صنعت نظامی جزو ۱۰ کشور برتر جهان هستیم.

به اعتقاد من هر وقت و به هر دلیلی استکبار جهانی به ما سخت گرفت و یا ما را در تنگنا و محاصره های گوناگون قرار داد، ناخودآگاه یا آگاهانه و یا از روی اجبار از این قدرت معنوی بیشتر استفاده شد و به همان میزان رشد و ترقی بیشتری را به ارمغان آورد.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول