اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مشکل ساختگی و غیرواقعی کمبود آرد در ابرکوه حل شد

مسئولین ارشد ابرکوه شایعه و مشکل ساختگی کمبود آرد و نان را تکذیب و ابراز کردند: موضوع تنها یک تخلف صنفی و منفعت‌طلبی از سوی چند نانوا بود که مرتفع شد و بعد از این متخلفان به دادسرا معرفی می شوند.

مشکل ساختگی و غیرواقعی کمبود آرد در ابرکوه حل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، «نان» در فرهنگ ایرانی‌ها جایگاه والایی داشته، برکت سفره محسوب شده و علاوه بر اینکه یکی از اجزای اصلی سبد هر خانوار است، منبع عمده تأمین کننده انرژی روزانه بدن است.

ادعای کمبود آرد توسط برخی از نانواها

تورم سال‌های اخیر باعث شده است قدرت خرید مردم پایین بیاید و ترکیب سفره غذایی آنان از گوشت، مرغ و ... بیشتر به سمت نان تغییر کند؛ اما این تنها مشکل این روزهای مردم ابرکوه نیست و از گوشه و کنار شهرستان زمزمه‌های کمبود آرد و نان و تعطیلی برخی نانوایی‌ها به گوش می‌رسد.

برخی از نانواهای ابرکوه ادعا می‌کنند آرد سهمیه‌ای که برای 10 روز به آنان تحویل می‌شود، ظرف مدت 4 یا 5 روز تمام شده و مجبور به تعطیل کردن واحد صنفی خود هستند. آنان می‌گویند هزینه‌های سنگین آب، برق، گاز، مزد کارگر، چندین برابر شدن قیمت مایه‌خمیر و بعضاً کم بودن شاطر و شاگرد نانوا، از جمله مشکلاتی است که با آن دست به گریبان هستند.

توزیع 350 تن آرد سهمیه در ماه بین 63 واحد صنفی

در همین راستا و پیرامون ادعای کمبود آرد در شهرستان سید مسعود میرحسینی در گفتگو با فارس، اظهار کرد: در شهرستان حدود 63 واحد صنفی تولید و عرضه نان فعال است که ماهانه 350 تن آرد به صورت سهمیه دریافت می‌کنند که این میزان برای جمعیت شهرستان کافی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ابرکوه، تصریح کرد: تعطیلی تمامی نانوایی‌های شهرستان تنها در روزهای 28 صفر، عاشورا، عید غدیر و شهادت امام علی (ع) مجاز است. هر نانوایی در هفته از یک روز تعطیلی بهره مند است که در کارگروه آرد و نان به تصویب رسیده و هرگونه تغییر ساعت پخت و همچنین تعطیلی بدون دلیل، غیرقانونی محسوب می‌شود.

جرم انگاری تخلفات صنفی نانوایان تحت عنوان «اخلال در عرضه مایحتاج ضروری مردم»

فرماندار ابرکوه هم که زمزمه‌های کمبود و آرد و نان را شنیده بود اقدام به بررسی این وضعیت نموده و پس از بازدید سرزده از نانوایی‌های شهرستان اعلام می‌کند: مشکلات اخیر ناشی از رعایت نکردن ساعات پخت و تعطیلی بدون دلیل برخی نانوایی‌ها بوده و هیچ ارتباطی با میزان سهمیه آرد نانوایی‌ها ندارد. لذا شایعه کمبود آرد و نان در شهرستان کاملاً تکذیب می‌شود.

محمد کاظمی نسب با بیان اینکه روزانه سهمیه آرد تمام نانوایی‌ها به آنان تعلق می‌گیرد، گفت: ازآنجاکه در قانون تعزیرات حکومتی ضمانت اجرایی برای تخلفات فوق جرم انگاری نشده است، با نظر مساعد دادستان ابرکوه، تحت عنوان مجرمانه‌ «اخلال در عرضه مایحتاج ضروری مردم» از سوی مراجع قانونی قابل پیگیری و تشکیل پرونده قضایی است.

وی تصریح کرد: هرکدام از اصناف که با انجام تخلفات صنفی، نظم عمومی بازار را مختل و قصد ایجاد اخلال در نظام اقتصادی را داشته و برای مردم مشکلاتی را ایجاد کنند، طبق قانون شناسایی و به دادسرای عمومی و انقلاب معرفی خواهند شد.

هیچ‌گونه کمبود آرد در شهرستان وجود ندارد

امام‌جمعه ابرکوه نیز در گفتگو با خبرنگار فارس، اذعان کرد: مشکل ساختگی و بیهوده‌ای که در بخش نانوایی‌ها داشتیم، به‌راحتی قابل‌حل بود که با ورود به‌موقع مسؤولین پایان یافت.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی با تأکید بر اینکه نانوایان ما عموماً متدین و وظیفه‌شناس هستند، تصریح کرد: هیچ‌گونه کمبود آرد در شهرستان وجود ندارد و صرفاً چند نانوای متخلف با اهداف مادی، مصالح مردم را نادیده گرفتند که به آنان تذکر داده شد.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول