اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دشمن می‌خواهد قدرت نظام اسلامی را با تفرقه بشکند

امام جمعه موقت شاهرود با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد قدرت نظام اسلامی را با تفرقه بشکند، گفت: امام راحل با شناختن دقیق از شرایط، هفته وحدت را بنیان نهادند تا در زمین دشمن بازی نکنیم.

دشمن می‌خواهد قدرت نظام اسلامی را با تفرقه بشکند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر، با اشاره به مناسبت‌های پیش رو ازجمله میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار کرد: با میلاد پیامبر اکرم (ص)، طاق کسری ترک برداشت که این مژده و نویدی برای شکستن کاخ‌های مستکبران و ظالمان در طول تاریخ است.

وی با اشاره به زیرکی امام راحل برای قرار دادن ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به‌عنوان هفته وحدت گفت: این وحدت در مبانی و اصول اعتقادی نیست؛ بلکه یک راهبرد قطعی و حتمی در مواجهه جبهه مسلمان با کفر و مشرکان محسوب می‌شود و حفظ وحدت و انسجام درونی جامعه را در پی خواهد داشت.

امام جمعه موقت شاهرود اظهار کرد: تفرقه شگرد فرعونیان و ظالمان در جامعه برای رسیدن اهدافشان است و وهابیت و بهاییت همین شگرد کهنه فرعون‌صفتان را دنبال می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد قدرت نظام اسلامی را با تفرقه بشکند، افزود: امام راحل با شناختن دقیق از شرایط، هفته وحدت را بنیان نهادند تا با حفظ اصول، همزیستی و گفت‌وگو داشته باشیم و به لعن یکدیگر نپردازیم و در زمین دشمن بازی نکنیم.

عبداللهیان گفت: وحدت به معنای رهروی از راه رهبران الهی است؛ مسائلی که در عراق رخ داده، دو عامل داخلی و خارجی دارد.

امام جمعه موقت شاهرود ادامه داد: در داخل کشور عراق، دولت در این کشور شرکت سهامی بوده که از احزاب تشکیل شده است و در طول ۱۶ سال شکل‌گیری نظام جدید عراق، حدود هشت میلیون کارمند شاغل و بازنشسته وجود دارد و بدنه دولت بزرگ است و این یعنی درآمد باید صرف بدنه دولت شود.

عبداللهیان ادامه داد: زیرساخت‌های کشور عراق در جنگ آمریکا و داعش نابود شده است و در این کشور از بهداشت، درمان، جاده و برق خبری نیست.

وی تصریح کرد: آمریکا یا فریبکاری وامی داده که عراق را ۱۲۰ میلیون دلار بدهکار کرده و باید میلیون‌ها بشکه نفت تولید و به آمریکا داده شود؛ فساد مسؤولان سبب اعتراض مردم شده که به‌حق است.

امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به عوامل خارجی افزود: مثلث عربی، آمریکایی و عبری برای عراق مشکلات ایجاد کرده و برنامه‌ریزی دقیق کرده‌اند تا در منطقه عمل کنند؛ آن‌ها دنبال این هستند که محور مقاومت را تضعیف کنند و بگویند این محور آسیب‌پذیر است.

انتهای پیام/74036/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول