اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مذاکره با آمریکا مثل تنفس مصنوعی به شیطان بزرگ در حال افول است

امام جمعه سلطانیه گفت: شیپور افول آمریکا به صدا در آمده و لذا مذاکره با آمریکا مثل تنفس مصنوعی به شیطان بزرگ در حال افول است.

مذاکره با آمریکا مثل تنفس مصنوعی به شیطان بزرگ در حال افول است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حجت الاسلام عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با دعوت به تقوای الهی، اعتقاد به امامت را از مهمترین شاخصه متقین دانست و اظهار داشت: نزول برکات آسمانی و خارج شدن برکات زمینی به لطف وجود امام معصوم است.

امام جمعه سلطانیه با تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌آموزان، استکبار ستیزی را محور بیانات رهبر معظم انقلاب دانست و با اشاره به دشمنی‌ها و گرگ صفتی آمریکا افزود: گرگ صفتی که همان خوی وحشی‌گری، درندگی و قصاوت حتی در حق دوستان، بهترین تعبیر از خوی استکباری آمریکا است.

 وی با بیان اینکه آمریکای ۹۸ از آمریکای ۵۸ بسیار ضعیف‌تر شده است، ادامه داد: امروز آمریکا با روش‌های جدید دشمنی می‌کند،

حسینی‌نسب با اشاره به نشانه‌های افول آمریکا و اینکه آمریکا در آینده نزدیک اقتدار خود را از دست می‌دهد و از طرفی شعار مرگ بر آمریکا جهانی شده است، اذعان کرد: شیپور افول آمریکا به صدا در آمده و لذا مذاکره با آمریکا مثل تنفس مصنوعی به شیطان بزرگ در حال افول است.

امام جمعه سلطانیه به دو دلیل عمده چرایی عدم مذاکره با آمریکا اشاره و تصریح کرد:: اولا توقعات آمریکا تمام شدنی نیست و ثانیا تجربیات گذشته بهترین دلیل بر ممنوعیت مذاکره با آمریکا است.

وی به تجربیات گذشته مذاکره با آمریکا در دولت‌های مختلف در ایران اشاره کرد و افزود: دولت سازندگی، شعار تنش‌زدایی و تعامل با دنیا مطرح کرد و طرح تجارت با شرکت‌های نفتی آمریکا را در دستور کار قرار داد، اما مجلس سنای آمریکا، ایران را شدیدتر از گذشته تحریم کرد، حتی به بهانه واهی حادثه قهوه خانه میکونوس، شـــخص رئیس جمهور دولت سازندگی را تحریم کردند و در زمان دولت اصلاحات نیز با اینکه گفت‌وگوی تمدن‌ها مطرح شد و به خاطر همین عملیات هسته‌ای متوقف شد، ولی بوش ایران را محور شرارت دانست و تا مرز جنگ با ایران به پیش رفت.

حسینی‌نسب با بیان اینکه در زمان دولت نهم و دهم هم تحرکاتی برای مذاکره با آمریکا انجام گرفت ولی نتیجه‌ای نداشت، یادآور شد: دولت تدبیر و امید با توان بیشـــتر و انگیزه دوچندان وارد مذاکرات شـــد که منجر به برجام شد که نتیجه آن تشدید بی‌ســـابقه و تاریخی تحریم‌ها و فشار حداکثری است.

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به وقوع زلزله در استان زنجان و با تاکید بر واجب بودن خواندن نماز آیات به فلسفه آن اشاره کرد و گفت: فلسفه نماز آیات به خاطر ترس نیست بلکه به خاطر این است که این حوادث معمولا غیر عادی است و بهترین وقت برای روی آوردن به خداست که اگر آنچه نازل شده عذاب است به وسیله نماز و دعا شر آن برطرف شود.

وی با اشاره ۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) به روایت اهل تسنن و آغاز هفته وحدت و با بیان اینکه وحدت به معنای دست برداشتن از اصول و اعتقادات نیست و امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام بالاترین افتخار برای شیعیان است، تصریح کرد: وحدت به معنای تمرکز بر اشتراکات مثل شخصیت پیامبر اکرم(ص)، قرآن و دشمن مشترک است و مسلمانان دشمن مشترکی همچون آمریکا دارند.

حسینی‌نسب با بیان اینکه مراسم جشن ولادت حضرت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام صادق علیه‌السلام روز پنجشنبه در مصلی نماز جمعه سلطانیه برگزار می‌شود، افزود: بنا به فتوای مقام معظم رهبری توهین به مقدسات اهل سنت حرام است.

انتهای پیام/73002/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول