اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

۵ کشته و ۳۳۲ مصدوم در زلزله آذربایجان‌شرقی/ مصدوم شدن ۲۷۴ نفر بر اثر ترس

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: ۳۴ تیم عملیاتی و ارزیاب شامل ۱۱۰ نفر به مناطق مختلف استان‌های زلزله‌زده شمال‌غرب ایران اعزام شدند و تاکنون تخریب ۴۰ خانه و ترک دیوار برخی خانه‌ها در برخی از روستاها، ریزش کوه در محورهای مواصلاتی، آتش‌سوزی بر اثر شکستگی لوله گاز و اختلال شبکه تلفن همراه گزارش شده است.

۵ کشته و ۳۳۲ مصدوم در زلزله آذربایجان‌شرقی/ مصدوم شدن ۲۷۴ نفر بر اثر ترس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرتضی سلیمی اظهار داشت: ساعت 2:17 صبح امروز زمین لرزه 5.9 ریشتری در عمق ۸ کیلومتری زمین تا شعاع 30 کیلومتری کانون زلزله یعنی استان آذربایجان‌شرقی، ترک و سراب را لرزاند. پس لرزه‌ها تاکنون 57 مورد گزارش شده است که بزرگترین آنها 4.8 ریشتر و در ساعت 3:02 بامداد در منطقه ترکمانچای سراب بوده است.

وی افزود: این زمین لرزه را  6 شهر و 145 روستا با جمعیت 121 هزار و 307 نفر حس کردند. صبح امروز هموطنان شهرهای میانه، سراب، ترک، ترکمنچای، بستان‌آباد، هشترود از استان آذربایجان‌شرقی، روستاهای ورنکش، بالسین، گاوینه رود، شورابیل سراب، تینعلی و از استان اردبیل شهرهای نیر، کوثر و سرعین زمین لرزه را حس کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: 34 تیم عملیاتی و ارزیاب شامل 110 نفر به مناطق مختلف استان‌های زلزله‌زده شمال غرب ایران اعزام شدند و تاکنون تخریب 40 خانه و ترک دیوار برخی خانه‌ها در برخی از روستاها، ریزش کوه در محورهای مواصلاتی، آتش‌سوزی بر اثر شکستگی لوله گاز و اختلال شبکه تلفن همراه گزارش شده است. ضمن اینکه دو بالگرد هم برای ارزیابی دقیق‌تر و در صورت لزوم برای امدادرسانی به منطقه اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: پنج نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند. تاکنون 332 نفر مصدوم شده‌اند؛ 65 نفر بر اثر آوار و 274 نفر بر اثر ترس.

سلیمی گفت: تاکنون 65 روستا ارزیابی شده است.هفت روستا بیشترین خسارت داشته‌اند. مطابق ارزیابی‌ها بیشترین تخریب در ورنکش با 30 واحد تخریبی گزارش شده است. در این ارزیابی‌ها مشخص شد 40 خانه در روستاهای ورنکش، ترکمانچای و ترک تخریب کامل شدند، علاوه بر اینکه ترک خوردگی دیوارها و ریزش برخی از اماکن در 14 روستا گزارش شده است. 

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر بیان کرد: اسکان اضطراری در مدرسه روستای ورنکش شروع شده است همچنین تغذیه اضطراری همزمان با اسکان اضطراری شروع می‌شود. اقلام زیستی شامل چادر، ‌پتو،‌ چراغ والور با توجه به سرمای منطقه، سبدهای غذایی 72 ساعته به منطقه اعزام شده. با آغاز اسکان اضطراری، بقیه مواد غذایی میان آسیب‌دیدگان توزیع می‌شود. 

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول