اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آلمان خواستار ادامه همکاری امنیتی با انگلیس پس از‌ اجرای برگزیت شد

وزیر دفاع آلمان پیشنهاد کرد پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، این کشور همچنان در غالب گروه E3 به همکاری‌های امنیتی با آلمان و فرانسه ادامه دهد.

آلمان خواستار ادامه همکاری امنیتی با انگلیس پس از‌ اجرای برگزیت شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنگرت کرامپ کارنباوئر» وزیر دفاع آلمان روز پنجشنبه پیشنهاد کرد، پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، همکاری امنیتی این کشور با قدرت‌های اروپایی که پیش‌تر درخصوص رسیدگی به مسائل ایران نیز وجود داشت، همچنان ادامه پیدا کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کرامپ کارنباوئر در نشستی خبری در «مونیخ» گفت، پس از اجرای برگزیت، باید در کنار پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا، انجمنی امنیتی با مشارکت آلمان، فرانسه و انگلیس تشکیل شود.

او گفت:‌‌ «چه برگزیت اجرا شود و چه نشود، این جزیره (بریتانیا) راه خودش را پیش نخواهد گرفت. این کشور بخشی از ساختار امنیتی ما (اروپا) خواهد ماند. بنابراین پیشنهاد می‌کنم یک گروه دائمی در غالب "E3" ایجاد کنیم که پیش‌تر نیز در موضوع ایران باهم همکاری داشته‌اند».

وزیر دفاع آلمان که رهبر حزب «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور است و احتمال دارد جانشین وی شود گفت، در سال جاری میلادی دیدارهای بیشتری باید میان وزاری دفاع این سه کشور انجام گیرد.

طی همه‌پرسی برگزیت که سال ۱۳۹۵ برگزار شد، مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. تلاش فشرده «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس برای خارج کردن این کشور از اتحادیه اروپا پس از توافق با بروکسل، در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) امسال با رأی پارلمان شکست خورد و پارلمان او را مجبور کرد از اتحادیه اروپا تقاضا کند مهلت اجرای برگزیت را تمدید کند. همچنین پارلمان تنها به کلیات این توافق رأی مثبت داد و اجرای آن جهت بررسی بیشتر به ۳۱ ژانویه موکول شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول