اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استفاده صرف سخنرانی برای نظام رتبه‌بندی معلمان

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان تبدیل به داستانی شده است و صرفاَ برای سخنرانی کردن از این موضوع استفاده می‌شود و 6 سال فقط در این‌باره حرف زده شد اما از اجرایی شدن آن خبری نیست.

استفاده صرف سخنرانی برای نظام رتبه‌بندی معلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، قاسم احمدی‌لاشکی در نشست هم‌اندیشی فرهنگیان استان مازندران که در محل سالن اجتماعات کانون شهید باهنر این شهرستان برگزار شده، با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش در داخل دولت حضور داشته است و با فضای آموزش و پرورش آشنایی دارد، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم و ظرفیت اینکه وزیر کنونی آموزش و پرورش در دولت حضور داشت باید به کمک این نهاد بزرگ آموزشی و پرورشی بیاید.

وی با بیان اینکه پس از گذشت یک دهه، دوباره تعداد دانش‌آموزان افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر بیش از 15 میلیون 596 هزار نفر دانش‌آموز در سطح کشور وجود دارد ولی معلمان و مدارس متنوع سبب شد که آنچه قرار شد تا یک جامعه یک‌دست و عدالت محور داشته باشیم، در حال دور شدن از آن هستیم.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس، تنوع مدارس را حذف کرده است، تصریح کرد: مدارس استعدادهای درخشان حتماً باید از سوی آموزش و پرورش ساماندهی شوند و شیوه شناسایی دانش‌آموزان تیزهوش و نخبه باید اصلاح شود و تا رمانی که این موضوع درست نشود وضعیت به همین حالت باقی می‌ماند و این اصول مدیریت نیست.

وی با بیان اینکه امروز به جای آنکه آموزش و پرورش مدیریت شود، کنترل می‌شود، گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان تبدیل به داستانی شده است و صرفاَ برای سخنرانی کردن از این موضوع استفاده می‌شود و 6 سال فقط در این‌باره حرف زده شد اما از اجرایی شدن آن خبری نیست.

احمدی‌لاشکی خطاب به وزیر آموزش و پرورش که در زمان کسب رأی اعتماد از نمایندگان مجلس برای تصدی کرسی وزارت، اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی از مطالبات نمایندگان مجلس بر اساس ماده 63 برنامه توسعه ششم بود، یادآور شد: مجلس همچنان منتظر لایحه دولت در این زمینه برای تصویب و در نتیجه اجرایی شدن آن است.

وی افزود: می‌دانیم که اعتبار 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح کم است اما پیشنهاد می‌کنم دولت همین طرح را اجرایی کند اما فعلاً برای معلمان دارای سابقه 25 سال به بالا انجام شود و بنابراین انتظار دارم این طرح هر چه زودتر از سوی آموزش و پرورش اجرایی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی به موضوع حق نوار مرزی اشاره و تصریح کرد: بسیاری از ادارات مازندران حق نوار مرزی دریافت می‌کنند و بنابراین زیبنده نیست که معلمان در نوار مرزی دوگانگی ببینند و انتظار داشته باشیم که به دانش‌آموزان عدالت درس داده شود و بنابراین حق نوار مرزی باید برای آموزش و پرورش هم اجرایی شود.

انتهای پیام/86019/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول