اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فشار آمریکا برای تشکیل تیم‌ کاری اجرای معاهده عدم تعرض اسرائیلی-عربی

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد، وزارت خارجه آمریکا از همتای اسرائیلی خود خواسته تیم‌های کاری برای اجرایی کردن «معاهده عدم تعرض» میان تل‌آویو و کشورهای حاشیه خلیج فارس تشکیل دهد .

فشار آمریکا برای تشکیل تیم‌ کاری اجرای معاهده عدم تعرض اسرائیلی-عربی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مهرماه امسال (۱۳۹۸) بود که «اسرائیل کاتز» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از تلاش خود برای نهایی کردن طرح موسوم به «معاهده عدم تعرض» میان تل‌آویو و کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد (جزئیات بیشتر).

‌در همین زمینه کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از پیشرفت‌هایی در این باره خبر داد و گزارش کرد: تحولات متوالی در این زمینه در تل‌آویو و واشنگتن دیده می‌شود و کشورها عربی نیز به این تحرکات پیوسته‌اند زیرا در سایه تنش امنیتی که اکنون منطقه به دلیل رفتار ایران شاهد آن است و به دلیل عدم وجود دولت مستقر اسرائیلی و نبود زمینه مناسب برای رونمایی از معامله قرن، دولت آمریکا دنبال کانال جدیدی است که شامل همین طرح با نظارت اسرائیل کاتز است.

در ادامه این گزارش آمده: این ابتکار عمل بر پایه امضای توافقی برای عدم ورود به جنگ‌های دوجانبه میان اسرائیل و کشورهای (حاشیه) خلیج (فارس) به همراه همکاری اقتصادی و امنیتی است تا مقدمه‌ای برای عادی‌سازی کامل روابط میان طرفین باشد علیرغم آنکه راه‌حلی برای مسأله فلسطین به دست نیامده است.

بنا به گفته تلویزیون رژیم صهیونیستی، «استفان منوشین» در سفر دو هفته پیش خود به فلسطین اشغالی در جریان جزئیات طرح مذکور به علاوه طرح خط آهن میان فلسطین اشغالی و کشورهای عربی قرار گرفته و از آنها استقبال کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، در روزهای اخیر وزارت خارجه آمریکا به همتای اسرائیلی خود دستور داده تیم کار مشترکی با هدف آغاز اجرایی شدن این طرح تشکیل دهد و «مائیر بن شبات» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دیداری ترتیب داده تا برنامه اجرایی در این باره آماده شود.

در پایان گزارش مذکور اعلام شده، طرح مذکور بر اساس این فرضیه است که برهه فعلی شاهد تشابه منافع کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران است.

از میان کشورهای عربی فقط مصر و اردن با رژیم صهیونیستی توافقنامه صلح امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول