اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قمی: همه برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی را براساس قرآن طراحی کرده‌ایم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به بیانی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه محور همه چیز باید قرآن باشد گفت: در سازمان تبلیغات برای ما مهم این است که محور همه چیز قرآن باشد و همه کار‌ها را براساس قرآن طراحی کرده‌ایم.

قمی: همه برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی را براساس قرآن طراحی کرده‌ایم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس آیین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان دارالقرآن باحضور حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از اساتید و فعالان قرآن کریم در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

در این مراسم قمی طی سخنانی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم قرآنی کشور گفت: درباره ظرفیت‌های قرآنی کشور صحبت کردن زیره به کرمان بردن است، قطعاً به این حد از بلوغ رسیده‌ایم که برای کار خط‌کشی‌های بینمان را نبینیم و برای پیشبرد جامعه در راستای قرآن کریم گام برداریم.

وی با اشاره به بیانی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه محور همه چیز باید با قرآن باشد گفت: در سازمان تبلیغات برای ما مهم این است که محور همه چیز قرآن باشد و در این راستا در جهت تقویت سازمان دارالقرآن گام برمی‌داریم.

قمی با تقدیر از زحمات مهدی قره شیخلو در مجموعه سازمان دارالقرآن گفت: آقای قره‌شیخلو در این سال‌ها مجاهدت و تلاش‌های بزرگی داشتند که باید از وی به شایستگی قدردانی شود اما کسی این سکان را به دست می‌گیرد که من نسبت به او اطمینان و آرامش دارم و خودم و همه جامعه قرآنی پشت ایشان ایستاده‌ایم تا گام دوم انقلاب را محکم‌تر از قبل برداریم، البته در گام دوم مسیر دشوار‌تر و پیچیده‌تر است و حتماً دستاورد‌ها هم بزرگتر خواهد بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تقویت سازمان دارالقرآن را از اولویت‌های سازمان تبلیغات دانست و گفت: ما به همه شأن قرآن کریم اهتمام داریم و حتماً سازمان دارالقرآن را تقویت می‌کنیم. در بخش‌های مختلف خصوصاً بخش بانوان برنامه‌هایی داریم که در این راستا خانم حاجی عبدالباقی هم به هیئت امنا اضافه شده اند.

وی با تقدیر از زحمات مجموعه سازمان دارالقرآن در سال‌های فعالیت این سازمان گفت: ما قدر‌دان همه زحمت‌های اعضای سازمان دارالقرآن با پرچمداری استاد قره شیخلو بوده و هستیم و خوشحالم که ایشان پذیرفتند که در ادامه هم کمک حال ما باشند و در هیئت امنا و به عنوان مشاور به ما کمک کنند. مسلم است همه تلاش ما این است که فعالیت‌های فرهنگی را بر محور قرآن انجام دهیم زیرا اگر تلقی‌ها نسبت به قرآن در جامعه افزون‌تر شود، مشکلات جامعه هم به راحتی مرتفع می‌شود این را هم بگویم ما چیزی از دارالقران کم نمی‌کنیم و مسیر آن را هم کج نمی‌کنیم بلکه به آن اضافه می‌کنیم.

در ادامه حسین اسدی مشاور قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن کریم است گفت: انقلاب اسلامی با جانفشانی و ایثار مردم و برای اقامه قرآن کریم برپا شد و در ذیل اشراف این نظام تلاش شد رویش‌های مختلف انقلاب هم بر اساس قرآن باشد که سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن یکی از همین رویش‌ها است.

وی با اشاره به مدیریت توانمند مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن گفت: آقای قره شیخلو یکی از رویش‌های همین نهاد و انقلاب اسلامی است و امروز از وی تقدیر می‌شود. امید است که آقای اخوان هم بتواند این مسیر راه را پر توان ادامه دهد.

اسدی با بیان اینکه قرآن محور همه بخش‌های سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: نظر رئیس سازمان تبلیغات این است که مرجعیت قرآن در همه بخش‌های سازمان جاری شود و قرآن محور سیاست‌های این نهاد قرار گیرد از این رو علاوه بر اینکه دارالقرآن حمایت و تقویت خواهد شد بخش‌های مختلف سازمان هم در همه زمینه‌های علمی، هنری و فرهنگی قرآن محور می‌شوند.

مشاور قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ضرورت هم‌افزایی در فعالیت‌های قرآنی کشور گفت: امروز نیاز است در مسیر قرآن کریم نهادهای مختلف با هم هم‌افزایی داشته باشند و به حبل الهی اعتصام ورزند. امروز دوره‌ای است که مسائل اقتصادی بر مسائل مختلف فرهنگی، قرآنی و تربیتی اثر می‌گذارد و لازم است با هم‌افزایی بهتر کارهای موازی را به خوبی مدیریت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول