اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پلاک‌کوبی 21 هزار اصله درخت در سنندج/ افزایش یک‌مترمربع به فضای سبز شهری

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از افزایش یک‌مترمربع به فضای سبز این شهر خبر داد.

پلاک‌کوبی 21 هزار اصله درخت در سنندج/ افزایش یک‌مترمربع به فضای سبز شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شرمین شریفی ظهر امروز در اختتامیه پلاک‌کوبی درختان معابر اصلی شهر سنندج، اظهار کرد: با توجه به اهمیت روشن فضاهای سبز شهری در تهیه نقشه راه برنامه‌های آینده، طرح پلاک‌کوبی با هدف شناسایی و ارزیابی فضاهای سبز شهری سنندج انجام شده است.

وی گفت: در سال 97 با عقد قرارداد با گروه علوم باغبانی دانشگاه کردستان، بحث پلاک‌کوبی و شناسایی درختان به عنوان یکی از کارهای تخصصی از سوی سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج دنبال شد و امروز شاهد اختتامیه پلاک‌گذاری درختان میادین اصلی شهر سنندج هستیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: به طور کلی فضای سبز شهر سنندج از نظر منطقه دارای 3 منطقه اصلی و ناحیه ویژه بهاران است.

شریفی اذعان کرد: در مجموع تعداد درختان هر چهار منطقه شهرداری سنندج 21 هزار و 244 اصله است که 80 درصد درختان در معابر اصلی شامل 6 نوع درخت چنار، اقاقیای وحشی، زبان گنجشک و غیره است.

وی عنوان کرد: تعداد کل درختان معابر اصلی منطقه یک 6 هزار و 201 اصله است که بیشترین تعداد درخت در منطقه به ترتیب چنار با یک‌هزار و 650 اصله، اقاقیای وحشی با یک‌هزار و 205 اصله، زبان گنجشک با 897 و درختان مثمر 676 درخت است.

به گفته رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، حدود 26.60 درصد درختان این منطقه، چنار و حدود 11 درصد گونه‌ها در این منطقه مربوط به درختان مثمر است.

شریفی اذعان داشت: این منطقه همچنین شامل 21 خیابان و بلوار است که بیشترین تعداد درختان آن در خیابان امام خمینی با 692 اصله درخت، خیابان بهشتی با 667 درخت، بلوار کردستان با 664 درخت و بلوار کارگر بر 513 درخت است.

وی افزود: 4 هزار و 360 اصله درخت در منطقه دو شهر سنندج وجود دارد که 27.27 درصد آن را درختان چنار به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، بیشترین آمار درختان در این منطقه مربوط به خیابان پاسداران به سمت آزادی با تعداد 649 اصله درخت است.

شریفی اذعان داشت: تعداد 4 هزار و 360 درخت در معابر اصلی منطقه سه وجود دارد که بیشترین درختان در این منطقه درخت چنار با یک‌هزار و 189 اصله درخت و اقاقیای وحشی 712 اصله، زبان گنجشک با 698 اصله و نارون با 397 اصله درخت است.

به گفته رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، 27.27 درصد درختان مربوط به درخت چنار و 2.66 درصد سایر گونه‌ها است.

شریفی اذعان کرد: تعداد کل درختان در معابر اصلی ناحیه بهاران 4 هزار و 815 اصله درخت است که 47.23 درصد درختان در این منطقه چنار است.

وی افزود: در مجموع 21 هزار از مشخصات اصله درختان سطح معابر اصلی شهر سنندج تاکنون پلاک‌کوبی شده و پلاک‌کوبی درختان در پارک‌های سطح شهر نیز آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اساسنامه ابلاغی از سوی وزارت کشور این رسالت برای شهرداری تعیین شده که در زمینه توسعه فضای شهری گام بردارد و به همین دلیل سازمان زیبا و منظر شهری نیز در سطح سنندج بحث توسعه فضای سبز به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار داده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در این دوره از فعالیت شورای شهر و شهرداری سنندج یک مترمربع به سرانه فضای سبز این شهر اضافه شده است.

شریفی اذعان داشت: در بحث آموزش فضای سبز تقویم باغبانی در حال انجام است و سعی می‌کنیم آموزش را به داخل مدارس ببریم تا دیگر شاهد قطع درختان نباشیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول