اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

جزییات فعالیت «شورای پاسداشت زبان فارسی» از زبان مشاور وزیر ارشاد

مشاور وزیر ارشاد در امور پاسداشت زبان فارسی گفت: شورای داخلی زبان فارسی با حضور مجموعه‌ای از همه مسئولین در وزارت ارشاد در سطح معاونت‌ها تشکیل شد. افراد معرفی شده‌اند و شورای پاسداشت زبان فارسی طی یکی دو هفته آینده آغاز به کار می‌کند.

جزییات فعالیت «شورای پاسداشت زبان فارسی» از زبان مشاور وزیر ارشاد

محمود شالویی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور پاسداشت زبان فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره «طرح‌نامه زبان فارسی» و احکام جدید صادره از سوی وزیر ارشاد اظهار داشت: «طرح‌نامه زبان فارسی» آماده شده و در شورای معاونین که به ریاست وزیر ارشاد برگزار می‌شود، مطرح و تصویب شد.

وی در ادامه ابراز داشت: بر اساس «طرح‌نامه زبان فارسی» اقدامات خود را آغاز کرده‌ایم. این کارگروه با حضور اساتید برجسته این رشته تشکیل و احکام آنها از سوی وزیر ارشاد روز ۱۲ آبان ماه ابلاغ شد. (اینجا بخوانید)

شالویی خاطرنشان کرد: اعضای این کارگروه عبارتند از، دکتر احمد حسنی رنجبر، اسماعیل آذر و افشین اعلا. از سوی دیگر نیز شورای داخلی زبان فارسی با حضور مجموعه‌ای از همه مسئولین در وزارت ارشاد در سطح معاونت‌ها تشکیل شد. افراد معرفی شده‌اند و شورای پاسداشت زبان فارسی هم طی یکی دو هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد.

مشاور وزیر ارشاد تصریح کرد: با درخواست وزیر ارشاد، نمایندگان دستگاه‌های مختلف اعم از وزارتخانه‌ها و سایر سازمان‌ها معرفی شده‌اند. از سوی دیگر هم جلسات متعدد تاکنون با بخش‌هایی چون فرهنگستان زبان فارسی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش، اماکن نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط برگزار شده است. استان‌ها نیز در راستای رعایت موضوعات مربوط به حفظ و پاسداشت زبان فارسی و اهتمام به آن توجیه شده‌اند. وزیر ارشاد هم با حساسیت خاص خود جلسات را به جد پیگیر هستند.

شالویی اضافه کرد: مصوبات شورای معاونین برای هماهنگی، همکاری و داشتن انسجام در ارتباط با عملیات مشترک ابلاغ شده تا کار شکل و شمایل منسجمی در وزارتخانه داشته باشد؛ زیرا تا پیش از آن کار پراکنده صورت می‌گرفت و وزیر ارشاد هم شخصا پیگیر انسجام آن است.

مشاور وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه برای انسجام بیشتر بخش‌های مختلف وزارتخانه از جمله سازمان سینمایی، معاونت هنری، معاونت فرهنگی، حتی دستگاه‌های بیرونی مثل حج و زیارت و اوقاف، سازمان فرهنگ و ارتباطات همه در برنامه‌ها سهیم و دخیل هستند، توضیح داد: با صداوسیما تفاهم خوبی داشتیم. چند جلسه در شورای پاسداشت صدا و سیما برگزار کردیم و برنامه‌های مشترکی خواهیم داشت.

وی درباره خروجی کارگروه‌ها و شوراها افزود: از زمانی که این طرح تصویب شد، اقدامات جدی‌تری به عمل آمده و استفاده از واژه‌های بیگانه کم‌تر شده است؛ اما طرح، درازمدت است و باید در طولانی مدت برنامه‌ها ثمر دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول