اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

بروزرسانی خدمات رفاهی حرم‌های کربلا و نجف/ باب قبله حرم حضرت عباس(ع) بسته شد

پس از پایان ماه صفر و حضور میلیونی زائران در عراق، حرم‌های کربلا و نجف برای تردد بهتر زائران پاک‌سازی و بخشی از خدمات رفاهی آن بروزرسانی شد.

بروزرسانی خدمات رفاهی حرم‌های کربلا و نجف/ باب قبله حرم حضرت عباس(ع) بسته شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، پس از پایان ماه صفر و حضور میلیونی زائران در عراق، حرم‌های شریف در عراق برای ارائه خدمات بهتر به زائران پاکسازی و بخش‌هایی تعمیر شد.

در حرم امیرالمؤمنین (ع) علاوه بر پاکسازی صحن حضرت زهرا (س) و تعمیر بخش‌هایی از این صحن، پله‌های برقی حرم امیرالمؤمنین (ع) برای تردد زائران تنظیم شد.

با توجه به حضور میلیون‌ها زائر در ایام اربعین و حتی رحلت پیامبر اعظم (ص) در حرم علوی، سرعت پله‌های برقی این حرم مطهر برای تردد بهتر زائران بیشتر شده بود. بر همین اساس اکنون با پایان ماه صفر، خادمان عتبه علویه (ع) اقدام به کاهش سرعت‌ پله‌های برقی کردند.

به همین منظور در کربلا نیز پله‌های برقی که زائران را به سمت سرداب حرم حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع) هدایت می‌کند، تنظیم و تعمیر شدند. به طوری که یکی از پله‌های برقی که در حرم امام حسین (ع) در روزهای پایانی ماه صفر امکان استفاده از آن نبود، توسط مهندسان عتبه حسینیه (ع) تعمیر و بخشی از آن تعویض شد تا زائران بتوانند از آن استفاده کرده و به زیارت بپردازند.

همچنین صندوق‌های موجود در اطراف حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) نیز برای قراردادن وسایل زائران آماده شده است و زائران با تحویل تلفن همراه می‌توانند کلیدهای آن را از بخش خدمات زائران دریافت کنند. این امر در حالی است که هفته گذشته با توجه به مشکلات ایجاد شده امکان قراردادن وسایل در صندوق‌های تعبیه شده در اطراف حرم وجود نداشت.

 

علاوه بر این، فرش‌های حرم حضرت عباس (ع) نیز روز گذشته جمع‌آوری و بخشی از صحن به منظور تعمیرات و پاکسازی بسته شد. به طوری که امکان تردد از باب القبله حرم حضرت عباس (ع) وجود ندارد و این بخش برای تعمیرات جزئی تا فردا بسته است.

در اطراف صحن عقیله بنی‌هاشم (س) که پشت حرم امام حسین (ع) است، فضایی که در ایام صفر در اختیار زائران قرار داشت بسته شده و انجام عملیات عمرانی برای طرح توسعه حرم سیدالشهدا (ع) در حال انجام است و زائران نمی‌توانند از این بخش تردد کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول