اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جایگاه زکات با استفاده از ابزار تشویقی ارتقاء یابد

رئیس شورای زکات استان هرمزگان گفت: ارتقای جایگاه زکات در استان هرمزگان نیازمند عزم جدی متولیان و استفاده از ابزار تشویقی برای مودیان زکات است.

جایگاه زکات با استفاده از ابزار تشویقی ارتقاء یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام عبادی زاده عصر امروز در نشست شورای زکات استان هرمزگان اظهار داشت: زکات یکی از مهم‌ترین‌بخش‌هایی است که در جمهوری‌اسلامی باید به جد دیده شود و فرهنگ نظام‌های مالی اسلامی نیز باید در جامعه اسلامی تثبیت شود. 

وی افزود: مشکلی که وجود دارد این است که در جامعه واجب‌های الهی از جمله خمس و زکات مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفته اند.

 امام جمعه بندرعباس گفت: برخی مسائل دینی همچون وقف و زکات می‌توانند بخش عمده‌ مشکلات جامعه را حل و خلا‌های موجود را پر کنند و اداره جامعه راحت تر انجام شود.

 وی با تاکید بر این مطلب که اگر به خمس توجه بیشتری می‌شد می‌توانستیم نیازهای جامعه را از این روش نیز برطرف کنیم بیان داشت: نباید برای برطرف کردن تمام مشکلات منتظر دولت ماند و به دولت متکی بود.

 رئیس شورای زکات استان هرمزگان با اشاره به اینکه وابستگی اقتصاد به نفت پدیده ای شوم در جمهوری اسلامی است، گفت: دولت‌هایی که بر سر کار قرارگرفتند به خود هیچ زحمتی برای بستن بودجه کشور منهای نفت ندادند، یکی از علل عقب‌ماندگی کشور اتکای بیش از حد به درآمدهای نفتی است. 

عبادی زاده افزود: جامعه هم برای مشکل معیشت مردم منتظر بودجه دولت است و همه چشم به دولت دوخته‌اند در حالی که در این خصوص می‌بایست مردم نقش خود را در جامعه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه زکات موجب رشد و پیشرفت جامعه می شود، ابراز داشت: زکات فریضه ای الهی است که در کنار نماز در قرآن به آن تاکید زیادی شده است اما در جامعه اسلامی ما هنوز به آن نقطه آرمانی مورد تاکید نرسیده ایم. 

امام جمعه بندرعباس افزود: اگر زکات به جایگاه واقعی خود نرسیده است به این دلیل است که در جامعه گفتمان سازی درستی در مورد انجام این فریضه مهم الهی صورت نگرفته است در زمان پیامبر(ص) اداره کشور با دریافت خمس و زکات مردم انجام می‌گرفت اما امروزه این سهم در اداره کشور بسیار ناچیز است. 

حجت الاسلام عبادی زاده گفت: از مدیرکل کمیته امداد استان و تمام مسوولان و متولیان امر جمع آوری زکات تشکر می‌کنم اما ارقام اعلام‌شده برای زکات استان با توجه به ظرفیت بسیار بالای موجود ارقامی ناچیز است.

 وی اضافه کرد: در امر زکات استان نیازمند عزم و اراده جدی هستیم تا این فریضه الهی به جایگاه واقعی خود که رفع مشکلات معیشتی قشر محروم جامعه است برسیم.

 امام جمعه بندرعباس گفت: در امر زکات نگاه جدید و فضای جدید باید وجود داشته باشد و ماموریت‌های نهادهای مختلف درگیر در این زمینه نیز مشخص شود ضمن آنکه می توان با استفاده از ابزار تشویقی میزان مشارکت باغداران و کشاورزان استان در بحث زکات را افزایش داد.

انتهای پیام/88045

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول