اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

با روحیه انقلابی و جهادی باغ موزه دفاع مقدس را تکمیل کنیم

استاندار مرکزی گفت: باید با روحیه انقلابی و جهادی، باغ موزه دفاع مقدس را تکمیل کنیم و با توجه به محدودیت اعتبارات دستگاه های اجرایی از ظرفیت خیرین، واحدهای تولیدی و کشاورزی استان نیز بهره گیری کنیم.

با روحیه انقلابی و جهادی باغ موزه دفاع مقدس را تکمیل کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی آقازاده  امشب در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس را با اعتبارات بسیار اندک اما با اعتقاد قلبی و فکری آغاز کردیم و با مساعدت و تعامل تمامی دستگاه های ذیربط پیش می بریم و چنانچه این روحیه جهادی نبود تاکنون نیز اقدام قابل قبولی در این راستا صورت نگرفته بود.
وی با تاکید بر اینکه اولویت اقدامات مسوولین استانی تکمیل باغ موزه دفاع مقدس است، افزود: در این راستا حتی نمایندگان مجلس در شهرستان های استان، اعتباراتی را برای ساخت و تکمیل این باغ موزه و بیمارستان ولیعصر ( عج) اختصاص دادند و به واسطه فضای تعامل و وحدت تاکنون شاهد پیشرفت قابل قبولی در این پروژه ها بوده ایم.
نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: پروژه باغ موزه دفاع مقدس که ۱۱سال متوقف مانده بود در این شرایط اقتصادی بسیار سخت طی دوسال اخیر با انسجام و روحیه جهادی و انقلابی، پیشرفت ملموس و مشهودی دارد.
آقازاده با بیان اینکه تا بهمن ماه ۱۰ باغ موزه در کشور به بهره برداری می رسد، گفت: باید با مشارکت و انسجام تا پایان آذرماه عملیات محوطه سازی و نمای باغ موزه به سرانجام برسد و در این راستا می طلبد بررسی های لازم در خصوص تامین منابع مالی استانی و همچنین شناسایی ظرفیت های استان و بهره گیری از آنها صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بهره گیری از ظرفیت خیرین تنها منوط به تامین اعتبارات مالی نیست، چرا که واحدهای تولیدی می توانند در تامین اقلام و کالاهای تولیدی خود برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس، مشارکت کنند.
آقازاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: باید از برگزارکنندگان کنگره ملی نقش امام خمینی( ره) در دوران دفاع مقدس و گرامیداشت ۶۲۰۰شهید استان مرکزی به ویژه سپاه روح له و بسیج و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های اسلامی قدردانی کرد اما جای گلایه مندی است که چرا برخی دست اندرکاران این کنگره سعادت دیدار با رهبری نصیبشان نشد.

 استاندار مرکزی با اشاره به اقداماتی که توسط دستگاه های ذیربط باید در راستای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس انجام شود،گفت: در این نشست مقرر شد اجرای نورپردازی موزه، اجرای راه مواصلاتی میدان کوهنورد به یادمان نورالشهدا، انتقال آرشیو فیلم و عکس دوران انقلاب و دفاع مقدس، انتقال گنجینه شهدا به مرکز فرهنگی و موزه، تکمیل احداث یادمان شهدا، تامین و نصب تجهیرات لازم برای اتصال و بهره برداری چندمنظوره از فیبرنوری موزه، اجرای طرح سردرب راه آهن، اجرای فنداسیون موشک ها و پل و جمع آوری مدارک تحصیلی و دانشنامه ۲۵۰ نفر از شهدای مطرح استان توسط دستگاه های مربوطه انجام شود.

عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس استان بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست  گفت: عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس استان بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روند تکمیلی این طرح فرهنگی با جدیت دنبال می شود. 
مصطفی مشایخی افزود: دیوار حائل با ۷۵ درصد، اجرای سنگ فرش محوطه ۵۰ درصد، فضای سبز ۵۰ درصد، اجرای بلوک ۹۰ درصد، اسکلت بلوک ۹۵ درصد، اجرای لوندی هفت شهید با عنوان آلمان اصلی طرح ۹۰‌درصد، ساختمان گالری ۵۰ درصد و اجرای مخزن آب فضای سبز باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده طی دو ماه گذشته در حوزه موزه آرایی  گفت: انتقال آثار ادبی،  هنری و تولیدی کنگره، انتقال میز و نیمکت دهه ۶۰ دانش آموزان، انتقال صندوق پستی دوران دفاع مقدس، نصب اسامی۲۵۰۰شهید در دیوار لاله ها، دریافت ۴۰هزار سند از شهدای استان، ضبط و تدوین تاریخ شفاهی هزار و ۶۲۰ نفر از رزمندگان به میزان ۳۲۰۰ ساعت و تهیه و تدوین کتاب عکس قاب خاطره ۴با عنوان نقش زنان در دوران دفاع مقدس از جمله اقدامات صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: هم اکنون بخش‌های نگارخانه، باغ ایرانی، کانال ارتباطی، یادمان شهدا، فضای سبز، ساختمان اداری، اسنادی و سالن آمفی‌تئاتر مجموعه باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و عملیات محوطه‌سازی این طرح فرهنگی نیز از سوی شهرداری کلانشهر اراک در حال انجام است. 
مدیرکل بنیاد حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: بخش دوم باغ موزه استان نیز شامل مجموعه گالری‌ها است که عملیات اجرایی آن کلید خورده و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار مورد نیاز بیشتر برای این بخش باید تامین شود.
مشایخی اضافه کرد: مجموعه گالری باغ‌موزه دفاع مقدس در ۴۲ غرفه طراحی شده که اسناد و عکس‌های نقش استان مرکزی در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و پشتیبانی مردمی در هشت سال دفاع مقدس در آن به نمایش گذاشته می‌شود.
مشایخی ضمن تقدیر از زحمات و مساعدت های استاندار در ساخت و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس گفت: پروژه باغ موزه دفاع مقدس طی ۱۱ سال گذشته هیچگونه پیشرفتی نداشت اما با پیگیری های مجدانه نماینده عالی دولت در استان و مشارکت دستگاه های دیگر طی دو سال این پروژه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است که جای قدردانی دارد و امید است با مساعدت و تعامل میان دستگاه های مرتبط، باغ موزه دفاع مقدس به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول