اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

16 دستور برای مصادره اراضی کرانه باختری؛ تأکید حماس بر مقابله با سرطان شهرک‌سازی

رئیس کمیته مقاومت علیه دیوار نژادپرستانه و شهرک‌سازی صهیونیستی از صدور 16 دستور صهیونیستی برای مصادره اراضی کرانه باختری طی سه روز اخیر خبر داد.

16 دستور برای مصادره اراضی کرانه باختری؛ تأکید حماس بر مقابله با سرطان شهرک‌سازی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولید عساف» رئیس کمیته مقاومت علیه دیوار نژادپرستانه و شهرک‌سازی صهیونیستی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، رژیم صهیونیستی درسه روز اخیر ۱۶ دستور برای ادغام مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری به فلسطین اشغالی صادر کرده است.

بر اساس گزارش «عربی ۲۱»، عساف افزود، این دستورها که منجر به مصادره صدها هزار متر از اراضی کرانه باختری خواهد شد، با هدف اتصال شهرک‌های صهیونیستی به یکدیگر و نیز اتصال آنها به قدس اشغالی و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ صادر شده است.

این مقام فلسطینی در ادامه گفت: این دستورها در راستای خدمت به پروژه شهرک‌سازی، ابقای تسلط کامل بر سرزمین فلسطین و منابع طبیعی آن و نیز به حاشیه راندن بیشتر فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد.

 بیانیه حماس

حماس در واکنش به این موضوع بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد، ادامه مصادره هزاران متر در استان‌های رام‌الله، الخلیل، بیت‌لحم و تسلط بر آنها با هدف توسعه شهرک‌سازی جنایتی است که یهودی‌سازی کرانه باختری را دنبال می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، حماس در ادامه بر ضرورت آغاز «تحرکات ملی» برای حمایت از اراضی فلسطینی تأکید کرد.

این جنبش افزود: تشکیل کمیته‌های ملی در تمام مناطقی که از شهرک‌سازی در رنج هستند به یک اولویت در مقابله با سرطان شهرک‌سازی در تمام اراضی اشغال شده تبدیل شده است.

در مردادماه گذشته «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دستور ارجاع کامل پرونده شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین المللی را صادر کرد و «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین با دستور عباس از «ریاض منصور» سفیر این کشور در سازمان ملل خواست که با رئیس شورای امنیت، اقدامات لازم را که باید در برابر چالش‌های جدید رژیم صهیونیستی انجام دهد، مشخص کند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول